Zaplatili ste online za tovar a nedorazil? Takto budete postupovať

Táto situácia nám môže byť známa aj z práve uplynulého vianočného obdobia; objednali ste si cez internet darček, zaplatili ste ho kartou a pod stromčekom nebolo nič, pretože neprišiel? Zaiste to nahnevá, avšak pri riešení tejto situácie si treba zachovať chladnú hlavu.

Je možné takéto riziko poistiť?

Dajú sa spory s e-shopom poistiť v rámci kybernetických rizík? Áno, dajú. „Toto poistenie je možné uzatvoriť v rámci poistenia domácnosti a platí pre všetkých členov domácnosti. Podľa našich prieskumov sa až 62 % prípadov spotrebiteľských sporov, ktoré riešia poisťovne, týka práve nákupov cez internet,“ vysvetľuje Beata Lipšicová, PR konzultantka, poisťovne Uniqa.
V prípade, že sa stanete obeťou podvodu alebo sa sporíte s e-shopom pre poškodený alebo nedodaný tovar, máte nárok na finančnú a právnu pomoc z poisťovne, pokiaľ máte poistené kybernetické riziká.“

Ak e-shop po zaplatení zanikol

Čo však robiť napríklad v prípade, že medzi zaplatením a dodaním tovaru zistíte, že e-shop zmizol? „Ak si kúpite niečo cez internet a e-shop medzičasom zanikne, pričom vám tovar nebol doručený, poisťovňa vám poskytne právnu pomoc a ak sa spor nepodarí vyriešiť do 3 mesiacov, poisťovňa uhradí vzniknutú škodu do limitu plnenia. To isté platí v prípade nedoručeného, poškodeného alebo nekompletne dodaného tovaru. Podmienkou je, že musí ísť o nový tovar,“ vysvetľuje ďalej Lipšicová.
 

Čo robiť v prípade zaplateného a nedodaného tovaru alebo služby?

V takomto prípade odporúča Zuzana Žiaranová, hovorkyňa Tatra banky, takýto postup: „Ak chce klient využiť asistenciu banky v prípade zaplateného a nedodaného tovaru/služby, je potrebné, aby navštívil najbližšiu pobočku banky a doniesol si nasledujúce dokumenty:
  • občiansky preukaz
  • doklad, aký tovar či služba boli zaplatené a neboli dodané
  • komunikáciu s obchodníkom (o zaplatený a nedodaný tovar/službu je potrebné najskôr žiadať štandardným reklamačným konaním u obchodníka, ak obchodník nereaguje, až následne je možné požiadať o pomoc banku)
Následný proces preverovania upravujú pravidlá kartových spoločností.“

Vzťahuje sa poistná ochrana na slovenské i zahraničné e-shopy rovnako?

Poistenie sa podľa Beaty Lipšicovej vzťahuje na všetky slovenské e-shopy, ale aj na zahraničné, pokiaľ bol tovar zaslaný z európskeho územia členského štátu EÚ, Švajčiarska a Nórska. „Práve zahraničné e-shopy bývajú najväčším problémom pri spotrebiteľských sporoch, pretože nepodliehajú kontrole Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). Kontrolná činnosť SOI sa totiž týka iba podnikateľských subjektov so sídlom na území SR. Ak však máte poistené kybernetické riziká, máte nárok na právnu pomoc a finančné odškodnenie aj v prípade zahraničných e-shopov v rámci EÚ, Švajčiarska a Nórska.“

Vyberáme z poistovne.sk

Global 500 2022

Allianz je najhodnotnejšou poisťovacou značkou sveta

Allianz obsadil 30. priečku v prestížnom rebríčku finančne najsilnejších značiek Brand Finance Global 500. V rámci poisťovní je tak celosvetovo najsilnejšou značkou, keďže sa spomedzi všetkých poisťovní sveta umiestnila najvyššie.
27.01.2022
Čítať viac o Allianz je najhodnotnejšou poisťovacou značkou sveta
union-posta

Poisťovňa Union skúša ponúkať svoje produkty aj na pošte

Po zlúčení poisťovne Union a Poštovej poisťovne, bude Union testovať pobočku Slovenskej pošty ako nový predajný kanál.
27.01.2022
Čítať viac o Poisťovňa Union skúša ponúkať svoje produkty aj na pošte
53526

Poisťovne vlani preplatili klientom škody za stovky miliónov eur

V rámci životného poistenia to boli najmä poistné udalosti súvisiace s ochorením COVID-19.
26.01.2022
Čítať viac o Poisťovne vlani preplatili klientom škody za stovky miliónov eur

Vyberáme z banky.sk