Väčšina poisťovní nedáva telefonicky informácie o poistení

Potenciálny klient sa nezaobíde bez následnej osobnej návštevy pobočky poisťovne.


Väčšina poisťovní na Slovensku neposkytuje klientom dostatočné informácie o produktoch na svojich infolinkách. Vyplýva to z mystery callingu, ktorý uskutočnila spoločnosť Market Vision Slovakia. “Hoci sa zdá byť telefonát pohodlnejším spôsobom získania informácií, potenciálny klient samotným telefonátom svoju požiadavku zväčša nevyrieši a nezíska dostatok informácií o možnosti poistenia. Nezaobíde sa bez následnej osobnej návštevy pobočky,“ uviedla Daniela Šišuláková, projektová manažérka agentúry Market Vision Slovakia.

Z celkových výsledkov prieskumu vyplýva, že najlepšie hodnotenou poisťovňou je NN Životná poisťovňa, ktorej priemerný súhrnný index hodnotenia je 94 %. Vysoký priemerný index hodnotenia, a to 71 %, dosiahli aj operátori poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Dostatočné informácie k požiadavkám poskytlo iba 33 % operátorov, vo zvyšných 67 % prípadov boli klienti odporučení na osobné stretnutie s poistným poradcom bez poskytnutia bližších informácií.

Na záver telefonátu je podľa Šišulákovej prirodzené požiadať o zaslanie komunikovaných informácií na e-mail. Napriek výhodám sa operátori infoliniek k žiadosti o e-mail stavali nejednoznačne. Častou odpoveďou operátorov vo vybraných prípadoch podľa Šišulákovej bolo, že informácie e-mailom jednoducho posielať nemôžu.

ZÍSKAJTE VSTUPNÝ BONUS AŽ 2 000 €!

Prieskum formou mystery callingu uskutočnila agentúra Market Vision Slovakia v júli tohto roka. Uskutočnila 33 telefonátov na infolinky jedenástich rôznych poisťovní. Boli to Allianz-Slovenská poisťovňa, AXA, ČSOB Poisťovňa, Generali, Komunálna poisťovňa, Kooperativa, MetLife, NN Životná poisťovňa, Union, Uniqa a Wüstenrot. Telefonujúci vystupovali pri telefonickom kontakte s poisťovňami pod tromi profilmi potenciálnych klientov poisťovní.


Vyberáme z poistovne.sk

bicycle-in-the-garden

Každý deň na Slovensku odcudzia jeden bicykel, Allianz radí ako ho chrániť pred krádežou

Klienti Allianzu nahlásia v priemere 3 až 4 krádeže bicykla mesačne. Poisťovňa môže uhradiť škodu len ak bol bicykel odcudzený z uzamykateľného priestoru. Krádež bicykla je krytá z poistenia domácnosti, až do výšky dohodnutej poistnej sumy.
31.03.2025
Čítať viac o Každý deň na Slovensku odcudzia jeden bicykel, Allianz radí ako ho chrániť pred krádežou
hands-grasping-a-steering-wheel

Čo je telematická aplikácia a na akom princípe funguje?

Telematické aplikácie môžu v budúcnosti priniesť väčšiu bezpečnosť na cesty. Ak jazdíte zodpovedne, ušetríte na poistení. Aj na Slovensku sa už objavila prvá telematická aplikácia KOOPilot.
31.03.2025 | redakcia
Čítať viac o Čo je telematická aplikácia a na akom princípe funguje?
medical-professional-in-scrubs-holding-clipboard-and-pen

Rebríček najlepších nemocníc za rok 2024 - VšZP

Nemocnice si v hodnotení spokojnosti zo strany poistencov Všeobecnej zdravotnej poisťovne polepšili. V roku 2024 poistenci štátnej poisťovne oznámkovali ústavné zdravotnícke zariadenia priemernou známkou 1,44, kým rok predtým to bola známka 1,50.
28.03.2025
Čítať viac o Rebríček najlepších nemocníc za rok 2024 - VšZP

Vyberáme z banky.sk