Slovenskí sporitelia sú nároční

 


Kým našim západným susedom najviac záleží na výnosnosti penzijných fondov, Slováci si okrem toho potrpia aj na starostlivosť a komunikáciu zo strany doplnkových dôchodkových spoločností. Vyplýva to z výsledkov decembrového prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý mapoval úroveň služieb slovenských doplnkových dôchodkových spoločností a českých penzijných fondov z hľadiska celkovej spokojnosti. Na čele rebríčka spokojnosti zákazníkov s klientským servisom doplnkových dôchodkových spoločností sa súbežne umiestnili DDS Tatra banky a ING Tatry-Sympatia, d.d.s.

Klienti doplnkových dôchodkových spoločností považujú za ideálne, keď ich doplnková dôchodková spoločnosť kontaktuje aspoň raz ročne a spoločne s nimi reviduje existujúcu zmluvu, prezradil prieskum. Z tohto pohľadu vyšla najlepšie ING Tatry-sympatia, d.d.s. 34 % opýtaných uviedlo, že ich v priebehu trvania zmluvy doplnková dôchodková spoločnosť kontaktovala. Ďalšie „medailové“pozície v tomto hodnotení získali spoločnosti Stabilita d.d.s. a AXA d.d.s


„Pravidelný kontakt s finančnou inštitúciou považujú klienti za prioritnú súčasť kvalitného, klientskeho  servisu. Ak ich finančná inštitúcia proaktívne kontaktuje, je to pre nich signál, že pre ňu nie sú len číslom, ale osobou, ktorá je pre nich významná. A to si vážia.“ uviedol k výsledkom prieskumu Michal Drobník z výskumnej agentúry Ipsos.

55 % Slovákov je spokojných s doplnkovým dôchodkovým sporením, ktoré majú uzavreté. V rebríčku
spoločností dosahujú nadpriemernú spokojnosť ING Tatry-sympatia, d.d.s. a AXA d.d.s., ktoré majú
rovnaké hodnotenie čo do pomeru spokojných a nespokojných klientov.

Časom, kedy Slovákov telefonáty prípadne listy z finančných inštitúcií otravovali, už zdá sa odzvonilo. Najnovšie trendy nasvedčujú tomu, že klienti chcú mať svoje financie a investície pod kontrolou a záleží im na tom, čo sa s ich peniazmi deje. V porovnaní s obyvateľmi susednej Českej republiky  slovenskí klienti vo vyššej miere vyžadujú od svojej doplnkovej dôchodkovej spoločnosti lepšiu
informovanosť. Podľa ďalších výsledkov prieskumu Slováci kladú dôraz na proaktívnu komunikáciu, personalizovaný kontakt a prejav záujmu o klienta aspoň jedenkrát ročne 

Vyberáme z poistovne.sk

burka-redakcia

Uniqa eviduje rastúci trend v poistných udalostiach

Počet škôd po živených pohromách medziročne stúpol až niekoľkonásobne. Najničivejšie bolo zemetrasenie a veterná smršť spojená s krupobitím. Stúpli aj škody na motorových vozidlách, poistné udalosti spojené zo škodami z fotovoltaiky ale aj udalosti z cestovného poistenia, ktoré ovplyvňujú najmä niektoré novodobé trendy.
07.05.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Uniqa eviduje rastúci trend v poistných udalostiach
RF_2024

Rusínsky festival – Festival kultúry Rusínov Slovenska

Rusínsky festival je oslavou bohatého Rusínskeho dedičstva, ktoré prináša živé vystúpenia, výstavy a prednášky obohacujúce poznanie rusínskej kultúry.
07.05.2024
Čítať viac o Rusínsky festival – Festival kultúry Rusínov Slovenska

Vyberáme z banky.sk