Poisťovne ponúkajú k životnej poistke aj lekára na telefóne
Slovenské zdravotníctvo nemá medzi pacientmi dobré meno. Prekáža im najmä dlhé čakanie u lekárov, nutnosť pýtať si odporučenie na odborné vyšetrenie a nemožnosť konzultovať diagnózu aj s iným lekárom, tvrdí prieskum NN Životnej poisťovne z marca tohto roka.
Niektoré poisťovne už na tento problém zareagovali a ponúkajú rôzne druhy pripoistenia, ktoré vám umožnia rýchlejší kontakt s lekárom. Portál Poistovne.sk pre vás porovnal ich ponuky.
NN Životná poisťovňa ponúka k životnej poistke alebo pripoisteniu asistenčnú službu s názvom NN Rodinný lekár. Vďaka nemu si viete zabezpečiť telefonické konzultácie vašich zdravotných ťažkostí s doktorom a vyhnúť sa tak osobnej návšteve lekára s dlhým vyčkávaním v čakárni. V prípade, že sa bez návštevy ambulancie nezaobídete, môžete sa vďaka tejto službe objednať k lekárovi na konkrétny čas. Služba je dostupná celý týždeň aj cez víkendy, 24 hodín denne. Dáva vám tiež možnosť porozprávať sa s lekárom cez videohovor, prípadne získať druhý lekársky názor na vašu diagnózu. Navyše vám lekár na telefóne môže zaslať emailom odporučenie na odborné vyšetrenie k špecialistovi, takže si ho nemusíte ísť pýtať k svojmu všeobecnému lekárovi. „Uvedomujeme si, že telemedicína nikdy úplne nenahradí štandardné zdravotné služby. V niektorých oblastiach to však ide, pričom to môže byť pre pacienta rýchlejšie, lacnejšie a pohodlnejšie riešenie,“ hovorí Daniela Guťanová, tlačová hovorkyňa NN.
Ďalšou výhodou služby je, že je dostupná až pre štyroch členov domácnosti. Službu NN Rodinný lekár môžete v NN Životnej poisťovni získať za 1 euro mesačne.
Službu Rodinného lekára na telefóne ponúka aj Aegon poisťovňa ako bezplatný bonus, avšak len k detskému životnému poisteniu ŠTART. Tiež pri nej môžete konzultovať svoj stav s odborníkom a dokonca aj videohovorom cez Skype. „Internetový videohovor je nápomocný v prípadoch, kedy je potrebné, aby lekár pacienta videl napríklad pri alergických reakciách,“ vysvetľuje Ján Ďurech, hovorca poisťovne Aegon Slovensko.
Služba je dostupná sedem dní v týždni, avšak iba pre poistené dieťa a iba v čase od 16,00 do 22,00 - teda po ordinačných hodinách bežného pediatra. Aj v tomto prípade Rodinný lekár ponúka možnosť nechať si poslať výmenný lístok mailom či poštou.
Allianz- Slovenská poisťovňa poskytuje komerčné pripoistenie Doktor+ v rámci kapitálového životného poistenia Flexi Život. Dáva vám možnosť požiadať o druhý lekársky názor na vašu diagnózu a telefonicky konzultovať s lekármi váš zdravotný stav. Pripoistenie stojí 23 eur ročne.
ČSOB poisťovňa má v ponuke službu Medifón k poisteniam Life Plus, Vario, Vario Junior. Ide o informačnú linku dostupnú 24 hodín denne počas celej doby trvania pripoistenia. Získate nárok telefonicky sa poradiť s praktickým lekárom. Táto služba je zdarma, ale len vtedy, ak vaše pripoistenie je minimálne 150 eur ročne.
V tejto poisťovni si môžete priplatiť aj službu Mediservis, ktorá vám zabezpečí možnosť požiadať o vypracovanie druhého lekárskeho názoru vybranými špecialistami z celého sveta pri 92 konkrétnych diagnózach. Získate ho zdarma, ak si dojednáte riziko Vážne choroby na poistnú sumu minimálne 10 000 eur.
Poisťovňa Metlife ponúka k detskému poisteniu Kamarát Snoopy asistenčné služby, v rámci ktorých ponúkajú napríklad objednanie poisteného dieťaťa na presnú hodinu k lekárovi bez poplatku či návštevu lekára u chorého dieťaťa doma.
Wüstenrot poisťovňa má rizikové poistenie Wariabil, kde tiež ponúka druhý lekársky názor pre rodinu, avšak iba pre vybrané vážne ochorenia.
- Na poplatkoch pri životnom poistení sa dá ušetriť
- Zrušiť životné poistenie do dvoch rokov sa neoplatí
- Na čo sa pýtať pred podpisom životnej poistky
- Poistenie PN pre živnostníka je drahé a navyše limitované
- Pri zrušení poistenia úveru vám môže narásť úrok
- Životná poistka môže suplovať poistenie úveru
Iné možnosti
Nepriamou konkurenciou pre poisťovne sú súkromné polikliniky, ktoré poskytujú doplnkovú službu lekára na telefóne. Tá je však určená len pre vlastných klientov kliniky, ktorí za ňu platia poplatok niekoľko stoviek eur ročne.
Mimo poistného trhu ponúkajú službu Rodinného lekára energetické firmy ako VSE, ZSE či RWE gas. Podmienkou na jej získanie je zmluva o odbere elektriny aj plynu a služba je časovo obmedzená po 16 hodine. Stojí 2 eurá mesačne.
Výsledky porovnania
- Lekára „na telefóne“ 24 hodín denne a 7 dní v týždni ponúkajú iba tri poisťovne: NN Životná poisťovňa, Allianz – Slovenská poisťovňa a ČSOB Poisťovňa. Rozsah lekárskej starostlivosti u ČSOB Poisťovne a Allianz je užší a ich pripoistenie vás vyjde drahšie ako u NN Životnej poisťovne. Aegon ponúka tiež konzultácie lekára, avšak len po 16 hodine, len k detskému poisteniu a len pre poistené dieťa.
- Možnosť poslať výmenný lístok mailom či poštou a video konzultácie ponúkajú len NN Životná poisťovňa a Aegon.
- Službu druhého lekárskeho názoru majú NN Životná poisťovňa, Allianz, Wüstenrot a ČSOB. V poisťovniach Wüstenrot a ČSOB však môžete konzultovať len niektoré diagnózy.
- NN Životná poisťovňa a Metlife poskytujú aj službu objednania sa k lekárovi na určitú hodinu. Metlife to však ponúka len pre deti.
Z nášho hodnotenia vyplýva, že službu lekár na telefóne bez obmedzení (dostupnosť 24 h denne, 7 dní v týždni, pre 4 členov domácnosti, zaslanie odporučenia na odborné vyšetrenie mailom, získanie druhého názoru na akúkoľvek diagnózu, videokonzultácie, objednanie k lekárovi na presnú hodinu) poskytuje NN Životná poisťovňa za veľmi prijateľnú sumu 1 euro mesačne. Podmienkou je, že si v NN Životnej poisťovni uzatvoríte akúkoľvek životnú poistku alebo nové pripoistenie k existujúcej poistke, prípadne uzatvoríte zmluvu o doplnkovom dôchodkovom sporení v NN Tatry – Sympatia.