„Od zábavy k úrazu je na skok,“ varuje nová preventívna kampaň
„Prevencia má cenu zlata!“ je názov novej preventívnej kampane Nadácie Allianz a Slovenského paralympijského výboru (SPV). Neuvážený skok do vody môže mať fatálne následky.
Nadácia Allianz v spolupráci so Slovenským paralympijským výborom (SPV) v auguste odštartovali preventívnu kampaň „Prevencia má cenu zlata!“ V letnej časti venovanej prevencii pri skokoch do vody zarezonujú príbehy paralympionikov Mariána Kamiena, Radoslava Malenovského a Mariána Kuřeju, ktorí sa zranili práve pri skokoch do vody a stali sa ambasádormi kampane. Kampaň je vo viacerých vlnách plánovaná do roku 2024, kedy sa budú v Paríži konať ďalšie paralympijské hry.
„Nadácia Allianz od svojho vzniku podporuje najmä projekty zamerané na ochranu zdravia, prevenciu a dlhodobo tiež podporuje slovenských paralympionikov. Práve paralympionici sú príkladom toho, že aj po úraze sa dá naplno venovať športu, ktorý prináša nielen radosť a drinu, ale aj úspech. Prvou z jedinečnej série preventívnych kampaní pripravených v spolupráci so SPV je téma skokov do vody – aktivita, ktorá prirodzene patrí k letu. Ak si včas uvedomíme, že nemáme vstupovať do rizikovej situácie, zistíme, že prevencia má cenu zlata a lepšie je zostať zdravý ako neskôr niesť veľmi nepríjemné následky pre nás a pre naše okolie. A ak pomôžeme aspoň niekomu vyhnúť sa pri skoku do vody zraneniu, kampaň splní svoj cieľ,“ konštatuje správkyňa Nadácie Allianz Lucia Strnad Muthová.
Po letných skokoch do vody bude na jeseň preventívna kampaň pokračovať témou mikrospánku za volantom ako jednej z najčastejších príčin dopravných nehôd. Pribúdajú najmä v „dušičkovom“ období, kedy na cesty vyrážajú aj menej skúsení vodiči. Ďalšou témou budú adrenalínové športy - lyžovanie, snowboarding, horolezectvo, paragliding alebo cyklistika, ktoré sa môžu takisto skončiť vážnym zranením.
(Tlačová správa)
„Nadácia Allianz od svojho vzniku podporuje najmä projekty zamerané na ochranu zdravia, prevenciu a dlhodobo tiež podporuje slovenských paralympionikov. Práve paralympionici sú príkladom toho, že aj po úraze sa dá naplno venovať športu, ktorý prináša nielen radosť a drinu, ale aj úspech. Prvou z jedinečnej série preventívnych kampaní pripravených v spolupráci so SPV je téma skokov do vody – aktivita, ktorá prirodzene patrí k letu. Ak si včas uvedomíme, že nemáme vstupovať do rizikovej situácie, zistíme, že prevencia má cenu zlata a lepšie je zostať zdravý ako neskôr niesť veľmi nepríjemné následky pre nás a pre naše okolie. A ak pomôžeme aspoň niekomu vyhnúť sa pri skoku do vody zraneniu, kampaň splní svoj cieľ,“ konštatuje správkyňa Nadácie Allianz Lucia Strnad Muthová.
- Počet covidových škôd na dovolenkách stúpa
- Allianz radí ako bezpečne cestovať autom na dovolenku
- Opravy za škody po zrážke so zverou cez pandémiu zdraželi
Po letných skokoch do vody bude na jeseň preventívna kampaň pokračovať témou mikrospánku za volantom ako jednej z najčastejších príčin dopravných nehôd. Pribúdajú najmä v „dušičkovom“ období, kedy na cesty vyrážajú aj menej skúsení vodiči. Ďalšou témou budú adrenalínové športy - lyžovanie, snowboarding, horolezectvo, paragliding alebo cyklistika, ktoré sa môžu takisto skončiť vážnym zranením.
(Tlačová správa)