Problémy s poistením Tesla
Keď spoločnosť Tesla v roku 2019 uviedla na trh svoje poistenie vozidiel, vzbudilo to veľké nadšenie. Tesla Insurance na čele so zakladateľom Elonom Muskom sľubovala výhodnejšie ceny, lepšie služby a kvalitnejšiu likvidáciu poistných udalostí. Ako po 4 rokoch hodnotia zákazníci túto službu?
Po štyroch rokoch zákazníci začínajú byť rozčarovaní. V médiach sa začali objavovať správy, v ktorých klienti Tesly popisujú svoje skúsenosti, ktoré nie sú vôbec pozitívne. Podľa správy agentúry Reuters musel po nehode jeden zákazník s poisťovňou dlho vyjednávať a na výplatu za totálnu škodu čakal 7 mesiacov. Nakoniec tento prípad nemal happyend, pretože klient nedostal náhradu zhruba 50 000 USD za liečebné náklady. Iný vodič prirovnal proces získania dokladu o poistení k hotovému utrpeniu. Aplikácia Tesla v telefóne mu pri pokuse o prístup k dokumentom neustále zamrzla. Iní zákazníci sa zas sťažujú, že sa hodiny nemôžu dovolať na call centrum.
Zatiaľ čo niektorí zákazníci si v on-line príspevkoch pochvaľovali nízke poistné poisťovne, mnohí, ktorí si už uplatnili nárok na poistné plnenie, sa sťažovali na dlhé čakacie lehoty na vyplatenie odškodnenia a opravu v priebehu týždňov či mesiacov. Neboli spokojní ani s dostupnosťou, či skôr nedostupnosťou likvidátorov poistných udalostí.
Celý projekt Tesla Insurance v poistení vozidiel bol realizovaný s veľmi malým rozpočtom. V jednej chvíli mali v kalifornskej Tesle k dispozícii len asi desať likvidátorov poistných udalostí, ktorí boli rýchlo zahltení stovkami škôd.
Sťažnosti na poistenie podávajú dnes už dokonca aj štátne regulačné orgány a advokátska komora žalobcov. Úrad pre poisťovníctvo štátu Ohio v minulom roku zistil, že spoločnosť Tesla pri spracovaní poistných udalostí porušila poistné predpisy. Úrad údajne zvažoval začatie formálneho vyšetrovania. Nie je však možné presne vyčísliť, koľko sťažností bolo na poisťovňu Tesla skutočne podaných. Dozorné orgány v štátoch Kalifornia, Utah, Illinois a Virgínia, uchovávajú podrobnosti o sťažnostiach v dôvernom režime. Nespokojní klienti hovoria, že Tesla insurance začala riešiť ich poistnú udalosť až potom, ako podali oficiálnu sťažnosť na kontrolný úrad.
Elon Musk v minulosti popísal typickú skúsenosť s poistením automobilov ako "nočnú moru" plnú sporov s poisťovňami, znalcami a opravovňami. So spoločnosťou Tesla Insurance chcel podľa svojich slov premeniť nočnú moru na sen. Mal víziu, že nabúrané auto začnú opravovať ešte v ten istý deň, ako sa stala nehoda.
Skutočným spúšťačom tohto nápadu však mali byť vysoké náklady na poistenie, ktoré sťažovali predaj vozidiel. Organizácia Highway Loss Data Institute, ktorá sa zaoberá výskumom v oblasti poisťovníctva, v rokoch 2015 a 2016 uviedla, že počet kolízií a škôd na majetku je pri vozidlách značky Tesla výrazne vyššia ako pri bežných veľkých luxusných vozidlách. Na základe týchto údajov poisťovňa AAA-The Auto Club Group v roku 2017 zvýšila sadzby pre vozidlá Tesla až o 30 %. Pri elektrických autách je najdrahšou položkou batéria, ktorá sa často po nehode musí vymeniť. Preto aj poistné je drahšie ako pri bežných benzínových autách.
Muskov pokus, zriadiť si vlastnú poisťovňu bol skôr núdzovým riešením, ktoré malo podporiť predaj áut. Niektorých ľudí od kúpy Tesly odrádzalo vysoké poistné v bežných poisťovniach.
Lacné poistenie však nie je všetko. Kvalita poisťovne sa ukáže vtedy, keď nastane poistná udalosť.
Viac informácií a príbehov zákazníkov využívajúcich Tesla Insurance si prečítajte tu.
Zatiaľ čo niektorí zákazníci si v on-line príspevkoch pochvaľovali nízke poistné poisťovne, mnohí, ktorí si už uplatnili nárok na poistné plnenie, sa sťažovali na dlhé čakacie lehoty na vyplatenie odškodnenia a opravu v priebehu týždňov či mesiacov. Neboli spokojní ani s dostupnosťou, či skôr nedostupnosťou likvidátorov poistných udalostí.
Celý projekt Tesla Insurance v poistení vozidiel bol realizovaný s veľmi malým rozpočtom. V jednej chvíli mali v kalifornskej Tesle k dispozícii len asi desať likvidátorov poistných udalostí, ktorí boli rýchlo zahltení stovkami škôd.
Sťažnosti na poistenie podávajú dnes už dokonca aj štátne regulačné orgány a advokátska komora žalobcov. Úrad pre poisťovníctvo štátu Ohio v minulom roku zistil, že spoločnosť Tesla pri spracovaní poistných udalostí porušila poistné predpisy. Úrad údajne zvažoval začatie formálneho vyšetrovania. Nie je však možné presne vyčísliť, koľko sťažností bolo na poisťovňu Tesla skutočne podaných. Dozorné orgány v štátoch Kalifornia, Utah, Illinois a Virgínia, uchovávajú podrobnosti o sťažnostiach v dôvernom režime. Nespokojní klienti hovoria, že Tesla insurance začala riešiť ich poistnú udalosť až potom, ako podali oficiálnu sťažnosť na kontrolný úrad.
Elon Musk v minulosti popísal typickú skúsenosť s poistením automobilov ako "nočnú moru" plnú sporov s poisťovňami, znalcami a opravovňami. So spoločnosťou Tesla Insurance chcel podľa svojich slov premeniť nočnú moru na sen. Mal víziu, že nabúrané auto začnú opravovať ešte v ten istý deň, ako sa stala nehoda.
Skutočným spúšťačom tohto nápadu však mali byť vysoké náklady na poistenie, ktoré sťažovali predaj vozidiel. Organizácia Highway Loss Data Institute, ktorá sa zaoberá výskumom v oblasti poisťovníctva, v rokoch 2015 a 2016 uviedla, že počet kolízií a škôd na majetku je pri vozidlách značky Tesla výrazne vyššia ako pri bežných veľkých luxusných vozidlách. Na základe týchto údajov poisťovňa AAA-The Auto Club Group v roku 2017 zvýšila sadzby pre vozidlá Tesla až o 30 %. Pri elektrických autách je najdrahšou položkou batéria, ktorá sa často po nehode musí vymeniť. Preto aj poistné je drahšie ako pri bežných benzínových autách.
Muskov pokus, zriadiť si vlastnú poisťovňu bol skôr núdzovým riešením, ktoré malo podporiť predaj áut. Niektorých ľudí od kúpy Tesly odrádzalo vysoké poistné v bežných poisťovniach.
Lacné poistenie však nie je všetko. Kvalita poisťovne sa ukáže vtedy, keď nastane poistná udalosť.
Viac informácií a príbehov zákazníkov využívajúcich Tesla Insurance si prečítajte tu.