Chcem zmeniť poisťovňu na PZP. Ako na to?

Čo všetko tento krok zahŕňa? Na čo nesmiete zabudnúť a aký je postup? Koľko času budete mať na rozmyslenie? Tento článok prináša odpovede presne na tieto otázky.

 

Dbajte na dodržanie lehoty


Ak chcete zmeniť poisťovňu, musíte zaslať poisťovni, v ktorej máte PZP, výpoveď poistnej zmluvy najneskôr 6 týždňov pred koncom poistného obdobia. „Písomnú žiadosť je potrebné zaslať do poisťovne doporučenou poštou v predstihu, aby poisťovňa obdržala výpoveď načas, pretože dôležitý je dátum prijatia výpovede poisťovňou a nie dátum podania výpovede na pošte,“ hovorí Maroš Ovčarik, riaditeľ portálu FinancnyKompas.sk s tým, že podľa zákona poisťovňa má povinnosť oznámiť poistenému najneskôr 10 týždňov pred uplynutím poistného obdobia výšku nového poistného. „Zároveň však platí, že ak poisťovateľ nedodrží 10-týždňovú lehotu na oznámenie novej výšky poistného, tak poistník môže výpoveď poistenia poslať kedykoľvek pred uplynutím poistnej doby.“

Elektronicky nestačí


Akú podobu má mať výpoveď, aby bola uznaná? „Výpoveď musí byť písomná, datovaná a podpísaná poistníkom a doručená do poisťovne v uvedenej lehote osobne alebo prostredníctvom pošty, nestačí teda výpoveď prostredníctvom elektronickej pošty,“ hovorí Vladimír Cvik, riaditeľ spoločnosti Netfinance.sk, ktorý takisto odporúča podať výpoveď s časovým predstihom, aby neprišlo k jej zamietnutiu z dôvodu nedodržania zákonnej výpovednej lehoty. Vzhľadom na vyššie spomínanú lehotu 10 týždňov pred koncom poistného obdobia ohľadom novej výšky poistného má klient dostatok času na rozhodnutie, či podá výpoveď a zmení poisťovňu, alebo nie.

Aké bonusy môžeme od poisťovní čakať?


Povinné zmluvné poistenie si mhohí motoristi stále vyberajú podľa ceny. „Toto všetky poisťovne, samozrejme, vedia, a preto – ak nemôžu alebo nechcú ísť s cenou nižšie alebo na rovnakú úroveň ako konkurencia – snažia sa zaujať a prilákať motoristov niečím iným, najmä rozšírením základného zodpovednostného krytia o rôzne druhy havarijného pripoistenia, širší rozsah asistencie na cestách alebo praktické aplikácie pre vodičov,“ vysvetľuje Vladimír Cvik s tým, že viaceré poisťovne dnes ponúkajú PZP s možnosťou viacerých pripoistení, napríklad čelného alebo všetkých skiel na aute, o úrazové poistenie vodiča či posádky, poistenie proti živelným udalostiam, pripoistenie stretu so zverou, výtlku a pneumatík, pripoistenie náhradného vozidla, batožiny, právnej pomoci či dokonca pripoistenie proti vandalizmu a odcudzeniu. „Rozšírením tradičného PZP o krytia rizík, na ktoré sme zvyknutí v havarijnom poistení a ponukou rôznych balíkov autopoistenia, sa snažia poisťovne nielen o prilákanie klienta alebo zvyšovanie ceny za poistenie, ale aj o zvýšenie ochrany majetku vodičov pri neustále rastúcom počte vozidiel a škôd na cestách.“ Pýtať si zľavu pri uzatvorení novej zmluvy v poisťovni odporúča aj M. Ovčarik. „Praxou je, že ak už máte v poisťovni nejakú uzatvorenú zmluvu, tak napríklad pri uzatvorení ďalšej zmluvy vám poisťovne štandardne vedia poskytnúť bonus obvykle do výšky 5%,“ vysvetľuje s tým, že napríklad pri PZP sa často uplatňujú bonusy ako zvýšené limity krytia, alebo napríklad pripoistenia k PZP zadarmo, o zvýhodnené poistné pre starších klientov z menších miest a malých obcí a pre vozidlá s nízkym výkonom, poskytnutie zľavy držiteľom preukazu ZŤP, zľava, ak sa klient rozhodne pre spoluúčasť a podobne. Poisťovne môžu tiež dať bonus na poistení, napríklad ak klient využíva ich aplikácie.
 

Vyberáme z poistovne.sk

IMG_8015-500

Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Poistenie nehnuteľnosti či poistenie domácnosti je pre mnohých Slovákov témou až po negatívnej skúsenosti. Mnohí stále veria, že im sa škody stať nemôžu a škodové situácie ich budú obchádzať. Sú však aj takí, ktorí nevedia, kedy ich majetok chráni poistenie domácnosti a kedy poistenie nehnuteľnosti. Potvrdzuje to aj prieskum poisťovne Groupama, v ktorom sme spolu s agentúrou Focus zisťovali poistenosť nehnuteľností a domácnosti na Slovensku.
02.08.2021
Čítať viac o Prieskum: Viac ako tretina Slovákov nemá poistenú nehnuteľnosť, v ktorej býva

Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?

Náhle zmeny počasia každý rok spôsobujú problémy aj dovolenkárom. Požiare, silné búrky a víchrice neobchádzajú ani európske letoviská a spôsobujú obrovské škody na majetku aj na životoch. Ponúkame rady pre dovolenkárov, čo robiť v takýchto prípadoch.
29.07.2021 | redakcia
Čítať viac o Čo robiť, ak vás zasiahol ničivý živel na dovolenke?
Asistenčné služby Groupama

Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Sú pre klientov k dispozícii zadarmo, no mnohí vôbec nevedia, čo všetko zahŕňajú a kedy sa dajú využiť. Hovoríme vo všeobecnosti o asistenčných službách, ale najmä o tých v havarijnom poistení. Klienti často nevedia, že ich vôbec majú a pri nehode či poruche auta na ceste ich využívajú len veľmi málo.
27.07.2021
Čítať viac o Klienti zbytočne prichádzajú o výhody. Nevedia, čo zahŕňajú asistenčné služby

Vyberáme z banky.sk