Mnohí distribútori zarábajú len na reexporte liekov

Nedostupné lieky. Podľa ŠÚKL problém v logistickom reťazci, podľa lekárnikov reexport. Kde je pravda?







Na nedávny článok Poistovne.sk s názvom Nedostupné lieky nahláste ministerstvu zdravotníctva a ŠÚKLu zareagovala lekárnička, ktorá má vlastné skúsenosti s nedostupnými liekmi. Tvrdí, že spolupráca s Ministerstvom zdravotníctva či so Štátnym ústavom pre kontrolu liečiv (ŠUKLom) ohľadom nahlasovania nedostupných liekov v praxi príliš nefunguje.


Mohlo by vás zaujímať: Poradňa o zdravotnom poistení.


“V roku 2015 som podala päť podnetov na nedostupnosť liekov na ministerstvo, dodnes som nedostala odpoveď a situácia sa nezmenila. Stále lieky neviem objednať,” tvrdí Lucia Vašíková, farmaceutka z Viničného. Tiež sa zapojila do projektu „Nedostupné lieky“ pod záštitou Slovenskej lekárnickej komory - SLEK, ale opäť sa nič nezmenilo.

Lekárnička tiež vyvracia aj argument ŠÚKLu, ktorý tvrdí, že za nedostupné lieky nemôže reexport, ale “vzťahy v logistickom reťazci výrobca distribútor lekáreň”.

Podľa Vašíkovej distribučné spoločnosti uprednostňujú dodávky liekov do vybraných lekárni. Na základe akého kľúča ich vyberajú jej nie je jasné, ale naznačuje, že v hre je aj reexport. „Distribútor prednostne dodá lieky do lekárni, ktoré reexportujú,“ myslí si.


TIP: Prečítajte si viac o zdravotnom poistení


Na Slovensku je registrovaných 140 spoločností s povolením na distribúciu liekov. Z toho len asi 20 reálne dodáva lieky či zdravotnícky materiál do lekárni. „Ostatné sú samotné farmaceutické firmy a tiež distribučné spoločnosti, ktoré vznikli len za účelom zarábať na reexporte liekov,“ tvrdí Vašíková.

Dokladá to vlastnými skúsenosťami, keď sa kvôli nedostatkovým liekom pokúšala kontaktovať viacerých distribútorov. „Niektoré spoločnosti nemajú ani kontaktné údaje, teda nemám kam zavolať. Iné nereagujú na maily ani poštu. Iné majú dokonca aj funkčné telefónne číslo, ale do lekárni lieky nedodávajú,“ tvrdí Vašíková.

Čo dodať na záver. Pacientka sa snažila zohnať liek Salofalk. Nezohnala ho, a ani jeho alternatívu. Lekáreň tvrdila, že liek je nedostatkový. Nech už bol dôvod akýkoľvek, pacientka zostala bez lieku. Išlo „iba“ o liek na črevné ťažkosti – čo však v prípade, že by šlo o liek na vážnejšiu chorobu?
 

1. stávka na Premier League za 20 EUR úplne bez rizika!



Vyberáme z Poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk