Sociálna poisťovňa pomocou ústretovej služby získala 62 mil. eur

Poisťovňa upozorňovala na aktuálne nedoplatky na poistnom prostredníctvom SMS správ a e-mailov.


Sociálna poisťovňa aj v minulom roku upozorňovala na aktuálne nedoplatky na poistnom živnostníkov (SZČO) aj zamestnávateľov. Ako informovala v tlačovej správe, dodatočné úhrady po upozorneniach Sociálnej poisťovne v roku 2018 dosiahli 62 mil. eur.

Sociálna poisťovňa už niekoľko rokov pravidelne informuje živnostníkov o aktuálnom nedoplatku poistného. V roku 2018 rozoslala živnostníkom a ostatným SZČO spolu takmer 220 tisíc správ (SMS a e-mailov). Na základe týchto upozornení SZČO dodatočne uhradili meškajúce poistné na sociálne poistenie v celkovej výške 4,68 mil. eur.

Poisťovňa zamestnávateľom rozoslala takmer 445 tisíc upozornení formou sms a e-mailov. Na základe nich zamestnávatelia dodatočne uhradili meškajúce poistné v celkovej výške 57,53 mil. eur.

Okrem toho Sociálna poisťovňa upozorňovala zamestnávateľov aj na neodovzdané mesačné výkazy poistného a príspevkov za ich zamestnancov. Odoslala 136 tisíc správ, na základe ktorých jej zamestnávatelia dodatočne zaslali takmer 20 tisíc mesačných výkazov.

Projekt pripomínania nedoplatkov, resp. neodovzdaných mesačných výkazov verejnosť podľa Sociálnej poisťovne od začiatku vnímala pozitívne, ako ústretový krok Sociálnej poisťovne. Upozornenia pomáhajú poistencom a odvádzateľom poistného vyhnúť sa nedoplatkom a problémom v budúcnosti. Pre využívanie tejto bezplatnej služby stačí, aby SZČO alebo zamestnávateľ mali v Sociálnej poisťovni nahlásené aktuálne kontakty (číslo mobilného telefónu alebo e-mail).
 

Vyberáme z poistovne.sk

white-apartment-building-with-smokey-chimney

Aký je rozdiel medzi revíziou a servisnou prehliadkou?

Aj keď sa oba úkony týkajú technického stavu spotrebiča, netreba si ch zamieňať.
09.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Aký je rozdiel medzi revíziou a servisnou prehliadkou?
leaning-forward-to-type-on-a-laptop-from-couch

Čo všetko zahŕňa životné poistenie? Lekár na telefóne, odvoz z nemocnice aj druhý názor od špecialistu

Ak máte životné poistenie, možno ani netušíte, aké rôzne služby vám poisťovňa zabezpečí v prípade zdravotných ťažkostí - konzultácie s odborníkom cez telefón, druhý lekársky názor, či dopravu k lekárovi. Poistovne.sk pripravili prehľad služieb, ktoré vám môžu výrazne uľahčiť cestu za zdravím.
07.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Čo všetko zahŕňa životné poistenie? Lekár na telefóne, odvoz z nemocnice aj druhý názor od špecialistu
burst-nemocnica

Srdcové zlyhávanie: venujte pozornosť týmto príznakom

Zdravotná poisťovňa Dôvera v spolupráci so Slovenskou poštou podporí osvetu o srdcovom zlyhávaní. Zachrániť môžu tisíce pacientov.
06.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Srdcové zlyhávanie: venujte pozornosť týmto príznakom

Vyberáme z banky.sk