Pandémia zmenila štruktúru škôd, cestovné poistenie prepadlo

Priemerné náklady na jednu škodu stúpli minulý rok o 15 %. Cestovné poistenie sa prepadlo o 60 %. Prírodné živly vyčíňali napriek pandémii, škody na privátnom majetku medziročne stúpli.

34148_obr
Pretrvávajúca celosvetová pandémia zasiahla takmer všetky oblasti a sektory a ovplyvnila aj poisťovne. V Allianz - Slovenskej poisťovni sa situácia okolo koronakrízy premietla najmä do štruktúry poistných udalostí. Hoci v niektorých sektoroch počet poistných udalostí klesol, celková suma za vyplatené škody bola porovnateľná s predchádzajúcim rokom, keď dosiahla takmer 238 miliónov eur, v roku 2019 to bolo 247 miliónov eur. „Minulý rok nám klienti Allianz - SP nahlásili dohromady takmer 211-tisíc poistných udalostí. Priemerná výška nákladov na jednu poistnú udalosť bola 1128 eur, čo je medziročný nárast o 15 %,“ vysvetľuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz - SP Milan Rajec.

Cestovné poistenie prepadlo

Najväčší medziročný rozdiel zaznamenalo cestovné poistenie, kde počet poistných udalostí, ktoré klienti nahlásili zo svojich dovoleniek, klesol o takmer 60 %. „Je to pochopiteľné. Z dôvodu pandémie aj Slováci tento rok cestovali výrazne menej a menej si aj uzatvárali cestovné poistenie. Za všetky škody našich klientov v cestovnom poistení sme tak uhradili 2,7 milióna eur, rok predtým to bolo 4,3 milióna eur,“ konštatuje M. Rajec. S cestovným poistením je spojená aj najväčšia poistná udalosť, ktorú Allianz – SP v minulom roku riešila – krach jednej z cestovných kancelárií.

Škody na majetku napriek korone

Za škody v poistení priemyslu a podnikateľov vyplatila Allianz – SP klientom 39,6 milióna eur, čo je porovnateľné s rokom 2019 (40,3 milióna eur). Najväčšou škodou v tomto segmente bol požiar v elektrárni za takmer milión eur. Ďalšou veľkou poistnou udalosťou bola porucha turbíny v priemyselnom podniku, škoda tam dosiahla takmer 600-tisíc eur.

Jednou z mála oblastí, ktorú pandémia takmer neovplyvnila, bolo privátne poistenie. Vyčíňanie počasia v podobe silných víchric, búrok a krupobití, ktoré sa počas skorej jari, leta a jesene prehnali Slovenskom, spôsobili, že náklady za škody na domoch, bytoch a ďalšom majetku klientov v roku 2020 medziročne stúpli na 13,7 milióna eur.

V životnom poistení klienti nahlásili takmer 65-tisíc poistných udalostí, za ktoré Allianz - SP vyplatila 32,5 milióna eur, rovnako ako v roku 2019.

(Tlačová správa)

Vyberáme z poistovne.sk

white-apartment-building-with-smokey-chimney

Aký je rozdiel medzi revíziou a servisnou prehliadkou?

Aj keď sa oba úkony týkajú technického stavu spotrebiča, netreba si ch zamieňať.
09.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Aký je rozdiel medzi revíziou a servisnou prehliadkou?
leaning-forward-to-type-on-a-laptop-from-couch

Čo všetko zahŕňa životné poistenie? Lekár na telefóne, odvoz z nemocnice aj druhý názor od špecialistu

Ak máte životné poistenie, možno ani netušíte, aké rôzne služby vám poisťovňa zabezpečí v prípade zdravotných ťažkostí - konzultácie s odborníkom cez telefón, druhý lekársky názor, či dopravu k lekárovi. Poistovne.sk pripravili prehľad služieb, ktoré vám môžu výrazne uľahčiť cestu za zdravím.
07.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Čo všetko zahŕňa životné poistenie? Lekár na telefóne, odvoz z nemocnice aj druhý názor od špecialistu
burst-nemocnica

Srdcové zlyhávanie: venujte pozornosť týmto príznakom

Zdravotná poisťovňa Dôvera v spolupráci so Slovenskou poštou podporí osvetu o srdcovom zlyhávaní. Zachrániť môžu tisíce pacientov.
06.05.2025 | redakcia
Čítať viac o Srdcové zlyhávanie: venujte pozornosť týmto príznakom

Vyberáme z banky.sk