Ľudia prechádzajú s PZP k menším poisťovniam

Na trhu predpísané poistné za rok 2010 kleslo približne o 2%. Avšak menšie a novšie poisťovne zaznamenali nárast klientov v porovnaní s poisťovňami, ktoré kontrolujú väčší podiel trhu.


Najmladšia poisťovňa na Slovensku, Genertel, zaznamenala za svoje trojmesačné pôsobenie prírastok približne päť tisíc klientov. Poisťovňa Genertel sa zatiaľ výlučne sústredila na PZP a ponúka ho cez internet alebo po telefóne. Teraz ovláda približne 0,2% celkového trhu.

Ďalšou poisťovňou, ktorá si rozšírila svoj podiel na trhu bola napríklad aj Uniqa. Tá poskočila z 5,75% na 5,88%. Aj poisťovni Groupama sa podarilo narásť, a to o 24% v porovnaní s minulým rokom. Groupama ale tiež plánuje upraviť segmentáciu klientov a rozdeľovať ich na viacero skupín. Ondrej Zaťko, zástupca generálneho riaditeľa pre neživotné poistenie, hovorí pre Poistovne.sk, že ich ďalším cieľom, okrem úpravy segmentácie, je aj dosiahnutie minimálneho počtu 50 tisíc klientov, ktorý by mal zabezpečiť vyššiu profitabilitu tohto produktu. Ich celkový počet klientov by sa mal v súčasnosti pohybovať približne na čísle 24 tisíc. Poisťovne ako AXA alebo Generali zasa zaznamenali miernejší úbytok klientov.

Samozrejme najdôležitejším postupom pri vybavovaní PZP je kalkulácia ceny. Všetky poisťovne majú segmentačný a bonusový systém, s ktorým sa snažia zvýhodniť napríklad vodičov bývajúcich mimo väčších miest, tých, ktorí nemali žiadnu dopravnú nehodu, vlastnia automobily s menšou kubatúrou alebo sú už skúsenými vodičmi. Niektoré poisťovne dokonca zvýhodňujú aj vodičov, ktorí majú rodinu s deťmi. A niektoré zasa aj spôsob uzavretia, lebo napríklad cez internet a telefón výrazne klesajú prevádzkové náklady, a tak môže aj cena samotného produktu byť nižšia.

Preto je aj dôležité pri poskytovaní PZP jednotlivými poisťovňami hodnotiť aj bonitu jednotlivých klientov a celkovú zdravosť poistného kmeňa. Tým napríklad aj poisťovňa Axa vysvetľuje zníženie počtu klientov. „Zamerali sme sa na úpravu sadzieb v zmysle AXA segmentačných zásad, čo samozrejme spôsobilo aj odliv určitej skupiny klientov, ale pre nás bolo rozhodujúce zdravé nastavenie nášho portfólia,“ povedala pre Poistovne.sk Jana Tarčáková Janičová, hovorkyňa poisťovne.

Trh teraz už ani nezaznamenáva také veľké zmeny ako v minulosti. A tiež tzv. poistná turistika utícha. To potvrdzuje aj poisťovňa Generali. „Situácia je postupne z roka na rok pokojnejšia, počet klientov, ktorí majú uzatvorené povinné zmluvné poistenie na kalendárny rok (od 1.1. do 31.12) z roka na rok klesá, čím klesá aj objem výpovedí, a tak isto objem nového obchodu. Výročné dni poistných zmlúv povinného zmluvného poistenia sa postupne rozkladajú rovnomernejšie na obdobie celého roka,“hovorí pre poistovne.sk Miroslav Václav, riaditeľ Odboru poistenia motorových vozidiel.

Vyberáme z poistovne.sk

burka-redakcia

Uniqa eviduje rastúci trend v poistných udalostiach

Počet škôd po živených pohromách medziročne stúpol až niekoľkonásobne. Najničivejšie bolo zemetrasenie a veterná smršť spojená s krupobitím. Stúpli aj škody na motorových vozidlách, poistné udalosti spojené zo škodami z fotovoltaiky ale aj udalosti z cestovného poistenia, ktoré ovplyvňujú najmä niektoré novodobé trendy.
07.05.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Uniqa eviduje rastúci trend v poistných udalostiach
RF_2024

Rusínsky festival – Festival kultúry Rusínov Slovenska

Rusínsky festival je oslavou bohatého Rusínskeho dedičstva, ktoré prináša živé vystúpenia, výstavy a prednášky obohacujúce poznanie rusínskej kultúry.
07.05.2024
Čítať viac o Rusínsky festival – Festival kultúry Rusínov Slovenska

Vyberáme z banky.sk