Výdavky nemocenského fondu Sociálnej poisťovne stúpnu tento rok o stovky miliónov eur

Zvýšené náklady na výplatu PN či OČR vie zatiaľ Sociálna poisťovňa podľa jej vyjadrení vykryť z finančného vankúša.

 
Výdavky nemocenského fondu Sociálnej poisťovne tento rok stúpnu vzhľadom na opatrenia v súvislosti s hrozbou šírenia koronavírusu. Ako na utorkovej tlačovej konferencii povedal generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Ľubomír Vážny, počíta sa so sumou zhruba od 300 do 400 mil. eur. "Nevieme, ako dlho bude potrebné riešiť tento stav v prospech našich klientov a občanov Slovenskej republiky, ale zatiaľ takéto čísla vieme sanovať z finančného vankúša, ktorý Sociálna poisťovňa má a vieme prežiť rok 2020, ak sa to nedostane do iných čísiel," povedal Vážny.

Ako ďalej uviedol Vážny, na tento rok Sociálna poisťovňa očakávala výdavky vo výške 8,7 mld. eur a príjmy na úrovni 9,5 mld. eur. Avšak výnimočné opatrenia v situácii okolo koronavírusu tieto čísla zmenia. V nemocenskom fonde v tomto roku očakávali výdavky v objeme 728 mil. eur a príjmy mali byť na úrovni 830 mil. eur. V rámci výdavkov v nemocenskom fonde sa počítalo so sumou 411 mil. eur na nemocenské a 19 mil. eur na OČR. Avšak v súčasnej situácii Vážny odhaduje, že výdavky na PN stúpnu oproti plánu zhruba o 200 až 250 mil. eur a o 100 až 150 mil. eur na OČR.

Vyberáme z poistovne.sk

17794

Ako sa vyhnúť zrážke so zverou a čo robiť po kolízii

Policajné štatistiky z roku 2021 uvádzajú, že počet zrážok áut so zverou stúpol medziročne takmer o tretinu. Poradíme, ako nestratiť chladnú hlavu a ako vybaviť poisťovňu.
22.10.2021 | redakcia
Čítať viac o Ako sa vyhnúť zrážke so zverou a čo robiť po kolízii
53665

Allianz získala prvenstvo za riadenie ľudského kapitálu

Allianz – Slovenská poisťovňa získala ocenenie Leading HR Organisation v sektore poisťovníctvo v 10. ročníku rebríčka, ktorý pravidelne vyhlasuje poradenská spoločnost PwC. Allianz sa tak stala jednotkou na poisťovacom trhu v efektívnom riadení ľudských zdrojov a najlepšími výsledkami v oblasti personálneho manažmentu na Slovensku.
22.10.2021
Čítať viac o Allianz získala prvenstvo za riadenie ľudského kapitálu
Interbrand

Allianz je tretíkrát za sebou najcennejšou poisťovacou značkou na svete

Už tretí rok za sebou obhájil Allianz svoju pozíciu najhodnotnejšej poisťovne v rebríčku Interbrand. Hodnota značky tak stúpla o 17 % na 15,2 mld. dolárov, čo je najvyšší rast od vstupu poisťovne do rebríčka Best Global Brands v roku 2007. Aj vďaka tomu sa Allianz posunul z vlaňajšieho 39. miesta na 34. priečku najcennejších značiek na svete.
22.10.2021
Čítať viac o Allianz je tretíkrát za sebou najcennejšou poisťovacou značkou na svete

Vyberáme z banky.sk