Poistenie majetku: Kedy vám pomôžu asistenčné služby? Čo vám uhradí poisťovňa a čo už nie?

Prasknuté potrubie, zabuchnuté dvere, pokazená práčka...Poisťovne.sk sa pozreli na to, v ktorých situáciach vám pomôžu asistenčné služby poisťovne.

IMG_8015-500
Asistenčné služby sú súčasťou poistenia domácnosti a nehnuteľnosti. Nie však v každej poisťovni. Niektoré poisťovne totiž asistenčné služby ponúkajú len k drahším balíkom poistenia. Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí, keď zavoláte na call centrum. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel. Niektoré poisťovne ponúkajú klientom jeden typ asistenčných služieb, v niektorých si za príplatok môžete objednať nadštandardnú asistenciu. To, v akých situáciach vám asistenčné služby pomôžu a do akej výšky máte uvedené v poistných podmienkach.

Prípady, kedy sa oplatí volať asistenčnú službu

  • Zabuchnutie dverí alebo zalomenie kľúča

Asistenčné služby zabezpečia zámočníka, ale aj uhradia odomknutie dverí, prípadne výmenu zámku.
  • Práca inštalatéra, kúrenára alebo plynára

Tečúci záchod, presakujúce potrubie, nefunkčný radiátor či unikajúci plyn. Asistenčné služby zorganizujú a uhradia prácu inštalatéra, kúrenára, plynára, elektrikára, sklenára či pokrývača, ktorí vám pomôžu s odstránením následkov poruchy či havarijného stavu vašej domácnosti.
  • Porucha elektrospotrebičov

Pri poruche chladničky, mrazničky, sporáka, umývačky, práčky a sušičky vám zabezpečia a nahradia opravu. Pri kontaktovaní asistenčnej služby sa pýtajte, či poisťovňa preplatí okrem cestovných nákladov a práce aj náhradné diely a materiál. Nie všetky poisťovne náhradné diely preplácajú.

V Allianzi sa táto asistencia vzťahuje na spotrebiče nie staršie ako 5 rokov, v poisťovni UNIQA až do veku 7 rokov.
  • Náhradné ubytovanie pre celú rodinu

Asistenčné služby zabezpečia a uhradia náhradné ubytovanie do 48 hodín pre celú rodinu, ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná.
  • Prevoz osôb a zariadenia a pomoc s uprataním domácnosti

Ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná , asistenčné služby zabezpečia a uhradia prevoz a uskladnenie vaších vecí a pomoc pri uprataní.

Poisťovne však majú finančné limity, čiže tieto služby vám preplatia len do určitej výšky. Napríklad v poisťovni Allianz vám nový zámok preplatia do výšky 25 eur. Poisťovňa UNIQA má limit max. 150 eur v prípade zablokovania dverí (v tomto limite sú zahrnuté cestovné náklady, práca).

Za nadštandard si priplatíte

Rozsah asistenčných služieb sa môže v jednotlivých poisťovniach líšiť. Niektoré vám za príplatok poskytnú prémiové asistenčné služby, ktoré zahŕňajú napríklad odborné poradenstvo architekta alebo záhradníka, asistenciu lekára a IT technika, či právne poradenstvo a služby znalca. V poisťovni Generali v rámci nadštandardu dostanete lekára na telefóne, dopravu domov z nemocnice,technickú pomoc pri zamrznutom počítači a pomoc pri obnove dát z neho, či právne konzultácie v rámci prevencie sporov vzťahujúce sa na poistenie nehnuteľnosti, domácnosti a zodpovednosti za spôsobenú škodu.

Aj tu však platia určité limity, napríklad služby IT špecialistu môžete využiť max. 5-krát ročne.

Čo vám poisťovňa v rámci asistenčných služieb nepreplatí

Najčastejšie sa jedná o udalosti, ktoré:
  • vyskytli sa pred začiatkom poistenia
  • boli spôsobené v dôsledku prerušenia dodávky elektrickej energie, vody, plynu
  • stali sa v spoločných priestoroch bytového domu
  • sú iba estetickým nedostatkom (napríklad pošriabanie, prasklina) alebo vznikli opotrebením
  • poškodenie zriadenia vzniklo laickou opravou klietom
  • škody, ktoré vznikli nesprávnou údržbou
  • škody na zariadeniach zakúpených v zahraničí, na ktoré nie sú dostupné náhradné diely

Vyberáme z poistovne.sk

bicycle-in-the-garden

Nehoda na zdieľanej kolobežke či bicykli. Kto nesie zodpovednosť a ako treba postupovať ?

Vo väčších mestách na Slovensku si môžete prenajať elektrickú kolobežku, alebo bicykel. Všetko vyriešite cez apku v mobile. Čo však v prípade, ak spôsobíte nehodu? Kedy je zodpovedný používateľ a kedy majiteľ, resp. prevádzkovateľ? Prečítajte si, aký postup treba dodržať.
11.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Nehoda na zdieľanej kolobežke či bicykli. Kto nesie zodpovednosť a ako treba postupovať ?
hand-reaching-out-to-drone

Nehoda na elektrickom bicykli či zrážka dronom. Pokryje ju niekoľko rokov stará poistka?

Moderné zariadenia ako elektrické kolobežky či drony pred niekoľkými rokmi ešte neexistovali. Ako sa postaví poisťovňa k riešeniu škody, ak niekoho zraníte s letiacim dronom či zrazíte na elektrickej kolobežke a máte poistnú zmluvu z doby, keď tieto zariadenia ešte neexistovali?
08.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Nehoda na elektrickom bicykli či zrážka dronom. Pokryje ju niekoľko rokov stará poistka?
Pred dovolenkou myslite na poistenie. Groupama.

Plánujete ísť na dovolenku autom? Týchto 9 rád vám pomôže pripraviť sa na cestu

Dovolenka autom je pre mnohých obľúbená najmä vďaka slobode, voľnosti a dobrodružstvám. Zo Slovenska to navyše máme k moru len na skok a na pláži môžeme byť už po pár hodinách jazdy. Či už sa vyberiete na juh do Slovákmi obľúbených destinácií ako sú Terst, Istria, či Makarska alebo pôjdete za históriou na sever do Poľska alebo Nemecka, tieto rady využijete vždy.
07.06.2021
Čítať viac o Plánujete ísť na dovolenku autom? Týchto 9 rád vám pomôže pripraviť sa na cestu

Vyberáme z banky.sk