Poistenie majetku: Kedy vám pomôžu asistenčné služby? Čo vám uhradí poisťovňa a čo už nie?

Prasknuté potrubie, zabuchnuté dvere, pokazená práčka...Poisťovne.sk sa pozreli na to, v ktorých situáciach vám pomôžu asistenčné služby poisťovne.

IMG_8015-500
Asistenčné služby sú súčasťou poistenia domácnosti a nehnuteľnosti. Nie však v každej poisťovni. Niektoré poisťovne totiž asistenčné služby ponúkajú len k drahším balíkom poistenia. Výhodou asistenčných služieb je to, že sú k dispozícii nepretržite 24 hodín denne. V prípade potreby stačí, keď zavoláte na call centrum. Nemusíte obvolávať opravárov a hľadať takého, ktorý má čas, aby ku vám prišiel. Niektoré poisťovne ponúkajú klientom jeden typ asistenčných služieb, v niektorých si za príplatok môžete objednať nadštandardnú asistenciu. To, v akých situáciach vám asistenčné služby pomôžu a do akej výšky máte uvedené v poistných podmienkach.

Prípady, kedy sa oplatí volať asistenčnú službu

  • Zabuchnutie dverí alebo zalomenie kľúča

Asistenčné služby zabezpečia zámočníka, ale aj uhradia odomknutie dverí, prípadne výmenu zámku.
  • Práca inštalatéra, kúrenára alebo plynára

Tečúci záchod, presakujúce potrubie, nefunkčný radiátor či unikajúci plyn. Asistenčné služby zorganizujú a uhradia prácu inštalatéra, kúrenára, plynára, elektrikára, sklenára či pokrývača, ktorí vám pomôžu s odstránením následkov poruchy či havarijného stavu vašej domácnosti.
  • Porucha elektrospotrebičov

Pri poruche chladničky, mrazničky, sporáka, umývačky, práčky a sušičky vám zabezpečia a nahradia opravu. Pri kontaktovaní asistenčnej služby sa pýtajte, či poisťovňa preplatí okrem cestovných nákladov a práce aj náhradné diely a materiál. Nie všetky poisťovne náhradné diely preplácajú.

V Allianzi sa táto asistencia vzťahuje na spotrebiče nie staršie ako 5 rokov, v poisťovni UNIQA až do veku 7 rokov.
  • Náhradné ubytovanie pre celú rodinu

Asistenčné služby zabezpečia a uhradia náhradné ubytovanie do 48 hodín pre celú rodinu, ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná.
  • Prevoz osôb a zariadenia a pomoc s uprataním domácnosti

Ak je vaša nehnuteľnosť neobývateľná , asistenčné služby zabezpečia a uhradia prevoz a uskladnenie vaších vecí a pomoc pri uprataní.

Poisťovne však majú finančné limity, čiže tieto služby vám preplatia len do určitej výšky. Napríklad v poisťovni Allianz vám nový zámok preplatia do výšky 25 eur. Poisťovňa UNIQA má limit max. 150 eur v prípade zablokovania dverí (v tomto limite sú zahrnuté cestovné náklady, práca).

Za nadštandard si priplatíte

Rozsah asistenčných služieb sa môže v jednotlivých poisťovniach líšiť. Niektoré vám za príplatok poskytnú prémiové asistenčné služby, ktoré zahŕňajú napríklad odborné poradenstvo architekta alebo záhradníka, asistenciu lekára a IT technika, či právne poradenstvo a služby znalca. V poisťovni Generali v rámci nadštandardu dostanete lekára na telefóne, dopravu domov z nemocnice,technickú pomoc pri zamrznutom počítači a pomoc pri obnove dát z neho, či právne konzultácie v rámci prevencie sporov vzťahujúce sa na poistenie nehnuteľnosti, domácnosti a zodpovednosti za spôsobenú škodu.

Aj tu však platia určité limity, napríklad služby IT špecialistu môžete využiť max. 5-krát ročne.

Čo vám poisťovňa v rámci asistenčných služieb nepreplatí

Najčastejšie sa jedná o udalosti, ktoré:
  • vyskytli sa pred začiatkom poistenia
  • boli spôsobené v dôsledku prerušenia dodávky elektrickej energie, vody, plynu
  • stali sa v spoločných priestoroch bytového domu
  • sú iba estetickým nedostatkom (napríklad pošriabanie, prasklina) alebo vznikli opotrebením
  • poškodenie zriadenia vzniklo laickou opravou klietom
  • škody, ktoré vznikli nesprávnou údržbou
  • škody na zariadeniach zakúpených v zahraničí, na ktoré nie sú dostupné náhradné diely

Vyberáme z poistovne.sk

woman-texting-gradient-iphone

Má vinník povinnosť nahlásiť nehodu do poisťovne, aj keď jeho auto nie je poškodené?

Vodič nákladného auta pri cúvaní poškodil iné osobné auto. Keďže na nákladiaku nebola žiadna škoda, šofér to uzavrel tak, že do poisťovne nahlásiť škodovú udalosť nemusí ísť. Mal pravdu? Čo radia odborníci? Prinášame vám niekoľko užitočných odporúčaní.
11.05.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Má vinník povinnosť nahlásiť nehodu do poisťovne, aj keď jeho auto nie je poškodené?
sunglasses-car-keys

Online porovnávače poistenia auta fungujú na cenových dohodách s poisťovňami. V čom sa líšia?

Online poistenie auta na porovnávacích weboch je cenovo takmer zhodné s cenou v poisťovni. Rozdiel je v pridaných službách
07.05.2021 | redakcia
Čítať viac o Online porovnávače poistenia auta fungujú na cenových dohodách s poisťovňami. V čom sa líšia?
34148_obr

Zmeny v predstavenstve Allianz SDSS

Od 1. mája 2021 nastali v Allianz – Slovenskej dôchodkovej správcovskej spoločnosti (ASDSS) personálne zmeny. Novými členmi trojčlenného predstavenstva spoločnosti sa stali Agata Aniela Przygoda (40) a Juraj Dlhopolček (42). Nahradili doterajších členov vedenia Petra Karcola a Juraja Liptáka, ktorí zo spoločnosti odchádzajú.
03.05.2021
Čítať viac o Zmeny v predstavenstve Allianz SDSS

Vyberáme z banky.sk