Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

 

Asistenčné služby k cestovnému poisteniu

Asistenčné služby sú bežnou súčasťou cestovného poistenia. Môžete ich využiť ešte pred vycestovaním, poradia vám v oblasti hygieny, bezpečnosti, cestovania v danej krajine, dajú vám aj informácie ohľadom očkovania a kontaktné údaje na konzulát. Klientom sú k dispozícii nepretržite 24 hodín.

Poisťovňa poskytne okamžitú telefonickú asistenciu poistenému klientovi v prípade, ak sa ocitne v zahraničí v ťažkej situácii v dôsledku úrazu, akútnej choroby, odcudzenia alebo straty cestovného dokladu v zahraničí, spáchania priestupku alebo trestného činu z vedomej nedbanlivosti alebo sa v zahraničí dostane do tiesňovej situácie.

Asistenčné služby vám pomôžu najmä pri:

  • zabezpečení zdravotníckeho zariadenia vzhľadom na zdravotný stav
  • úhrade nákladov alebo poskytnutie platobných záruk zdravotníckym zariadeniam
  • sprostredkovaní informácií týkajúcich sa spôsobu liečby v materinskom jazyku
  • zabezpečení liekov, ak nie sú dostupné
  • komunikáciu s blízkymi osobami
  • prevoz späť do vlasti
Poisťovne dokonca ponúkajú možnosť doplatiť si nadštandardné asistenčné služby, ktoré môžu zahŕňať aj:
  • právnu pomoc
  • pomoc v prípade straty / odcudzenia dokladov
  • oneskorené dodanie batožiny leteckým dopravcom - náhrada za nákup nevyhnutných odevov a toaletných potrieb
  • technickú asistenciu – asistenčná pomoc v prípade značnej škody na majetku v mieste bydliska počas vašej cesty
  • asistenciu pri predčasnom návrate

Ak máte záujem o nadštandardné asistenčné služby, informujete sa na nich pred uzavretím cestovného poistenia, pretože ponuka jednotlivých poistovní sa líši. Taktiež si pozrite aj limity poistného plnenia, sú uvedené v poistných podmienkach.

Ak sa na dovolenke zraníte, alebo sa vám stane iná nepríjemnosť=poistná udalosť, vždy kontaktujte asistenčné služby. Môžete sa tak vyhnúť následným neprijemnostiam pri riešení poistnej udalosti. Pokiaľ vám asistenčná služba odporučí zdravotnícke zariadenie, využite jeho služby (niektoré poisťovne majú čiernu listinu lekárov, s ktorými nechcú spolupracovať, lebo poskytujú neadekvátne služby). Ak nestihnete kontaktovať asistenčnú službu pred ošetrením, poproste o pomoc na recepcii hotela alebo vyhľadajte priamo lekársku pomoc. Asistenčnú službu kontaktujte bezprostredne po ošetrení.
 

Vyberáme z Poistovne.sk

IMG_2905-R

Životné poistenie mierne vzrástlo, inflácia ovplyvnila trendy neživotného poistenia

Sektor poisťovníctva zaznamenal v prvom polroku nárast poistného. Ten sa týkal najmä neživotného poistného. Životné poistenie vzrástlo mierne. Ku koncu prvého polroka jeho predpísané poistné medziročne vzrástlo podľa Národnej banky Slovenska o 0,5 %. Pokračoval trend poklesu klasického životného poistenia.
06.12.2023
Čítať viac o Životné poistenie mierne vzrástlo, inflácia ovplyvnila trendy neživotného poistenia
IMG_2913-R

Uniqa na Slovensku zvýšila dynamiku rastu poistného

Od začiatku januára do konca septembra predpísala poisťovňa Uniqa v Českej republike a na Slovensku poistné za takmer 609 mil. eur.
05.12.2023
Čítať viac o Uniqa na Slovensku zvýšila dynamiku rastu poistného
a-doctor-visits-a-woman-in-a-hospital-bed

Úrazy na zľadovatenom chodníku. Od koho si môžete žiadať odškodné?

Pád na zľadovatenom chodníku má často za následok úraz, ktorý môže vyžadovať dlhšie liečenie a niekedy zanechá aj trvalé následky. Prečítajte si zásadné informácie o tom, kedy máte nárok na plnenie z poistenia.
05.12.2023 | redakčne upravené
Čítať viac o Úrazy na zľadovatenom chodníku. Od koho si môžete žiadať odškodné?

Vyberáme z banky.sk