Aplikácia Horská záchranná služba s ďalšími vylepšeniami

Aplikácia Horská záchranná služba je na horách k dispozícii turistom vyše roka. Za ten čas pomohla záchranárom a jej užívateľom už viac ako stokrát. Tento rok v nej pribudlo zopár užitočných funkcionalít.

110010761_2386931334947220_4041198182165905186_n
Nová verzia aplikácie Horská záchranná služba pomáha horským záchranárom aj turistom v núdzi vyše roka. Aplikáciu do svojho mobilu si stiahlo viac ako 100 tisíc užívateľov. „Prínos aplikácie je neoceniteľný nielen pre turistov v núdzi, ale aj pre nás, záchranárov. Aplikácia nám jednoducho poskytne presnú polohu volajúceho, čo je základom rýchleho zásahu. Prínosom je aj Kniha vychádzok a túr, vďaka ktorej môžeme pomôcť aj tým, ktorí sa dostanú na horách do problémov, ale z nejakého dôvodu nemôžu kontaktovať okolie pre pomoc,“ hovorí Jozef Janiga, riaditeľ Horskej záchrannej služby.

Po roku fungovania pribudli novinky

Najzásadnejšou novinkou je spustenie nového webového portálu aplikácie HZS, ten umožňuje operátorom tiesňovej linky nielen lepšie zobraziť informácie prenesené z aplikácie, ale naviac dokáže lokalizovať aj volajúceho, ktorí nemá aplikáciu stiahnutú vo svojom mobile. Súčasne je možné s volajúcim zahájiť online chat, prostredníctvom ktorého môže zasielať aj fotografie z miesta nehody alebo konkrétnych zranení. Vďaka tomu majú záchranári viac informácií potrebných pre úspešný zásah a zároveň dokážu turistom poradiť, ako správne postupovať pri poskytovaní prvej pomoci do príchodu profesionálov. „Nie všetci návštevníci hôr volajú na linku 18 300 pomocou aplikácie, čo však záchranárom sťažuje ich presnú lokalizáciu. Z nového portálu je však možné odoslať volajúcemu SMS správu obsahujúcu špeciálny link. Po jeho otvorení je na operačné stredisko odoslaná presná poloha volajúceho. Novinka je tak určená nielen užívateľom aplikácie, ale každému, kto sa dostane do problému a má pri sebe telefón s pripojením k internetu,“ vysvetľuje Filip Maleňák z Medical Information Technologies.

V angličtine aj nemčine

Slovenské hory a národné parky navštevujú aj mnohí turisti zo zahraničia a pri volaní na tiesňovú linku HZS sa záchranári stretávajú s jazykovou bariérou. Toto vyrieší ďalšia novinka v aplikácii, a tou nastavenie jazyka na angličtinu alebo nemčinu, aby si pomoc prostredníctvom aplikácie dokázali privolať aj cudzinci. Aplikácia je dostupná na stiahnutie prostredníctvom App Store alebo Google Play na celom svete.

Vylepšená Kniha vychádzok a túr

Turisti využívajú aplikáciu nielen na privolanie pomoci v prípade zranenia, ale aj keď v horách zablúdia. Veľký záujem je práve o funkciu Kniha vychádzok a túr, ktorá je technologickou novinkou na poli záchranárskych aplikácií v celej Európskej únii. „Od spustenia novej aplikácie HZS bolo do Knihy vychádzok a túr zadaných viac ako 2 000 plánovaných túr. Našťastie, všetci sa do plánovaných cieľov vrátili bezpečne a včas, a tak nepotrebovali pomoc záchranárov. V turistickej sezóne však ide o desiatky zadaných vychádzok denne, pričom najčastejšie sa tak deje práve počas víkendov,“ hovorí Jozef Janiga. Kniha vychádzok a túr je aktuálne doplnená aj o nový systém notifikácií cez sms správy.

Poistenie do hôr uzavriete aj cez apku

Zásah Horskej záchrannej služby nekryje štandardné zdravotné poistenie. Pred odchodom na túru je tak potrebné uzavrieť poistenie do hôr, ktoré si viete po novom jednoducho uzavrieť aj v aplikácii Horská záchranná služba. Poistenie do hôr preplatí zásah HZS v horských oblastiach a jaskyniach všade tam, kde má horská služba pôsobnosť. Toto poistenie kryje samotnú záchranu a poskytnutie prvej pomoci, ale napríklad aj pátranie, ak sa stratíte v lese. „Priemerná cena zásahu Horskej záchrannej služby sa pohybuje na úrovni 390 eur. V prípade náročnejšieho zásahu, alebo, ak je potrebné, privolať vrtuľník, však treba rátať s omnoho vyššími sumami,“ upozorňuje Jozef Janiga. V porovnaní s tým je poistenie do hôr zanedbateľnou položkou, na jeden deň stojí cca 1,1 - 1,6 eur. Vývoj aplikácie Horská záchranná služba a nového portálu HZS podporuje poisťovňa Generali.

Vyberáme z Poistovne.sk

IMG_8017-500

Kedy treba prehodnotiť výšku poistného krytia?

Ceny nehnuteľností v rokoch 2009 až 2016 boli relatívne stabilné, potom začali mierne rásť a pandémia začala hnať ceny raketovo hore. Skontrolujte si výšku poistného krytia, či zodpovedá cene vašej nehnuteľnosti. Na toto upozorňujú odborníci.
30.11.2021 | redakcia
Čítať viac o Kedy treba prehodnotiť výšku poistného krytia?
long-tree-trunks-stab-the-sky

Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo 2 hektárový les. Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to 100 %. Efektívnym nástrojom online komunikácie je portál Môj Allianz.
25.11.2021
Čítať viac o Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?

Rozhryzené káble a hadičky vedia úplne znefunkčniť vozidlo. Pozreli sme sa, či opravu auta vám preplatí poisťovňa, alebo si ju budete musieť uhradiť z vlastného vrecka.
25.11.2021 | redakcia
Čítať viac o Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?

Vyberáme z banky.sk