Cestovné poistenie a korona. Treba ju riešiť zvlášť? Časť 1.

Leto láka k moru hoci koronavírus stále koluje medzi ľuďmi. Ako je to s cestovným poistením? Je potrebné riziko COVID pripoistiť zvlášť? Je rozdiel medzi ročným a krátkodobým poistením? Čo ak sa farba na cestovateľskom semafore behom dovolenky zmení? Oslovili sme zopár poisťovní s týmito praktickými otázkami

summer-beach-smiles

Ročné vs. krátkodobé poistenie

Hneď na úvod treba povedať, že na všetky tieto veci sa treba pýtať konkrétnej poisťovne, ktorú si zvolíte, pretože podmienky poistenia sa nemusia všade zhodovať. Dajte si pozor napríklad na to, či máte zakúpené ročné cestovné poistenie. „Ak si klienti aktuálne uzatvoria krátkodobé cestovné poistenie, majú už kryté liečebné náklady na ambulantné ošetrenie, lieky a prípadnú hospitalizáciu alebo repatriáciu súvisiacu s nákazou COVID-19 bez ohľadu na farebné označenie krajiny,“ vysvetľuje produktová manažérka cestovného poistenia UNIQA Ľubomíra Hricová. Rozšírené krytie platí aj pre klientov, ktorí si pri kúpe zájazdov v cestovnej kancelárii uzatvoria cestovné poistenie. „V prípade ročného cestovného poistenia sa však krytie nákladov na liečbu Covid-19 stále riadi cestovateľským semaforom. Znamená to, že ak vycestujete do takzvanej zelenej krajiny, cestovné poistenie je platné v plnom rozsahu, vrátane prípadnej nákazy koronavírusom,“ vysvetľuje ďalej s tým, že ak máte uzatvorené ročné cestovné poistenie a musíte vycestovať do krajiny označenej červenou alebo čiernou farbou, budete mať z cestovného poistenia vylúčené krytie poistných udalostí súvisiacich s koronavírusom - či už ide o samotné ochorenie alebo iné komplikácie spojené napríklad s karanténou, výlukou dopravy, uzavretím krajiny a podobne.

Ak sa farba zmení „za pochodu“

Môže nastať situácia, že klient ročného cestovného poistenia vycestuje do zelenej krajiny a tá sa počas pobytu zmení na červenú alebo čiernu. „V takom prípade bude poistná ochrana z nášho cestovného poistenia poskytnutá v plnom rozsahu. V tejto situácii kryjeme poistenie liečebných nákladov spojené aj s ochorením Covid-19, a to prípadnú hospitalizáciu, ošetrenie, lieky či repatriáciu späť do SR. Pokiaľ pritom klient uviazne v miestnej karanténe, predlžuje sa mu platnosť cestovného poistenia počas doby karantény v plnom rozsahu a bezplatne,“ vysvetľuje Hricová. V prípade komplikácií odporúčame vždy kontaktovať asistenčnú službu a riadiť sa jej pokynmi. V poisťovni Generali kvôli pretrvávajúcej pandémii vytvorili špeciálne pripoistenie COVID, ktoré pomôže v prípade neočakávaných situácií, ktoré sa pred odchodom na dovolenku a počas nej môžu vyskytnúť práve z dôvodu tohto ochorenia. „Toto pripoistenie kryje klientov vo všetkých krajinách bez ohľadu na cestovateľský semafor, pričom okrem liečebných nákladov preplatí aj náklady na ubytovanie a nákup nového cestovného lístka v prípade uviaznutia v karanténe. Klientov kryje aj pred odchodom na dovolenku, ak z dôvodu ochorenia Covid-19 musia cestu zrušiť,“ hovorí Katarína Kukurová, hovorkyňa Generali Poistovne. Pripoistenie COVID je potrebné dojednať v rámci krátkodobého cestovného poistenia. „Toto pripoistenie je možné uzavrieť na jednu cestu v rámci krátkodobého cestovného poistenia od poisťovne Generali a Európskej cestovnej poisťovne. Ak klient neuzavrie jednorazové poistenie, ale má napríklad ročné, pripoistenie COVID je možné uzavrieť na jednu cestu v rámci krátkodobého cestovného poistenia od poisťovne Generali a Európskej cestovnej poisťovne.“

Ľ. Hricová pripomína, že pre všetkých ich klientov sa cestovné poistenie automaticky zdarma predĺži, pokiaľ poistený vycestoval v súlade s opatreniami a uviazol v zahraničí v preventívnej karanténe. „Poistenie mu bude predĺžené až do doby, kedy bude môcť krajinu opustiť za predpokladu, že nemal inú možnosť návratu.“ V aktuálne platnom krátkodobom cestovnom poistení už majú klienti kryté aj náklady na ubytovanie v prípade umiestnenia do karantény v zahraničí po potvrdenom pozitívnom teste na COVID-19, a to do limitu 1 500 eur.
 

Vyberáme z Poistovne.sk

long-tree-trunks-stab-the-sky

Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo 2 hektárový les. Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to 100 %. Efektívnym nástrojom online komunikácie je portál Môj Allianz.
25.11.2021
Čítať viac o Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?

Rozhryzené káble a hadičky vedia úplne znefunkčniť vozidlo. Pozreli sme sa, či opravu auta vám preplatí poisťovňa, alebo si ju budete musieť uhradiť z vlastného vrecka.
25.11.2021 | redakcia
Čítať viac o Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?
Doktor a peniaze-005

Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

V porovnaní s minulým rokom ide o viac než 500-percentný nárast neakceptovaných prihlášok, ktoré zahŕňajú duplicitné aj späť-vzaté prihlášky.
22.11.2021
Čítať viac o Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

Vyberáme z banky.sk