Pri dopravnej nehode vám vedia pomôcť asistenčné spoločnosti

Ľudia často nevedia, ako správne postupovať pri dopravnej nehode. Dokonca ani nevedia, na čo všetko majú z poisťovne nárok. Na trhu už existujú firmy, ktoré vám v prípade nehody zabezpečia všetko potrebné od prvotnej telefonickej konzultácie cez vyplnenie záznamu o nehode až po opravu auta.

hand-on-steering-wheel
Tieto spoločnosti nezastrešuje žiadna asociácia ani združenie, informácie o nich si musíte "vygoogliť". Vedia vám pomocť v stresových situáciách a pomôžu vám nielen s vypísaním dokumentov, ale zabezpečia aj opravu vozidla, či ponúknu náhradné auto. Aký je priebeh a postup, ak sa rozhodnete služby takto zameranej spoločnosti využiť?
  • zavoláte do spoločnosti a opíšete aktuálny stav
  • po dohode ku vám pošlú svojho pracovníka
  • ten zaistí miesto nehody, posúdi výšku škody a poradí, či je potrebné volať aj políciu
  • zaznamená podrobný rozsah poškodenia vozidla
  • zistí údaje o vinníkovi dopravnej nehody
  • ak existujú svedkovia nehody, zapíše si ich kontaktné údaje a telefónne číslo
  • pomôže pri spísaní záznamu o dopravnej nehode a vyhotovení fotodokumentácie miesta nehody.
Ak je to potrebné, vedia zabezpečiť bezplatný odťah nepojazdného vozidla a poskytnúť náhradné auto na dobu nevyhnutú pre opravu. To, či vám náhradné vozidlo požičajú bezplatne, závisí od vašej poistky.

Pred samotnou opravou vozidla zabezpečia odbornú obhliadku poškodeného vozidla pracovníkom poisťovne a odporučia autoservis. Opravené vozidlo bude odovzdané okamžite po jeho oprave. Krycí list spoločnosť vybaví sama.

Poskytujú takýto servis pre svojich klientov len špecializované spoločnosti?

Nie. Zabezpečujú ho aj niektorí predajcovia vozidiel, prípadne lízingové spoločnosti, cez ktoré klient rieši kúpu a financovanie vozidla. V prípade úrazov pri dopravných nehodách sa vie klient obrátiť aj na spoločnosti, ktoré sa špecializujú práve na pomoc a poradenstvo pri riešení prípadov, ktoré súvisia so škodami na zdraví a pomocou pozostalým obetí dopravných nehôd.

Čo sa odporúča ako prvé?

V prvom rade sa rozhodne treba obrátiť na poisťovňu a jej asistenčnú službu. Je možné, že vaše poistenie poskytuje takú pomoc a asistenciu, ktorú potrebujete. Každý motorista, ktorý má uzatvorené štandardné PZP (sú aj PZP bez asistenčných služieb) alebo havarijné poistenie svojho auta, má právo na poskytnutie asistencie v prípade nehody či poruchy. Rozsah asistenčných služieb i limity plnenia sa v poisťovniach líšia. To, na čo máte nárok je uvedené vo vašej poistnej zmluve.

Akých častých chýb sa účastníci dopúšťajú na mieste poistnej udalosti?

  • najhoršie je, ak vinník z miesta odíde bez riešenia alebo zanechania svojich kontaktných údajov, čo môže byť definované ako útek z miesta nehody
  • vystresovaní účastníci nehody môžu podľahnúť tlaku druhej strany a zapísať priebeh nehody inak, ako sa stala, niekedy možno aj vo svoj neprospech
  • veľmi rizikové sú dohody „mimo záznamu“
  • ak vinník prisľúbi rýchlu opravu v známom servise bez toho, aby ste to riešili cez záznam o dopravnej nehode a poisťovňu, treba si uvedomiť, že z takejto dohody nevyplýva žiaden právny nárok
  • rizikové je aj okamžité vyplatenie nejakej sumy, keďže vozidlo môže mať skryté poškodenia zistené až pri obhliadke, a to v oveľa vyššej hodnote, ako bola vyplatená suma

Ako sa týmto chybám vyhnúť?

  • treba zachovať chladnú hlavu a nedať sa zmanipulovať
  • ak sa účastníci nevedia dohodnúť, treba volať políciu
  • je dobré si overiť, či vinník nehodu nahlásil, môže sa stať, že to prisľúbi, spíše dokumenty, ale nahlásenie do poisťovne nezrealizuje
  • následkom toho sa poškodenému náhrada škody a oprava môže oddialiť
Na záver Vladimír Cvik, konateľ a výkonný riaditeľ Netfinancie.sk ktorý nám informácie poskytol, pripája niekoľko užitočných rád, ako postupovať pri autonehode:
  • Zachovajte pokoj a rozvahu.
  • Zraneným poskytnite prvú pomoc a zavolajte záchrannú službu.
  • Neodchádzajte z miesta nehody.
  • Zistite predbežný rozsah škôd.
  • V prípade nutnosti zavolajte políciu.
  • Správne vypíšte záznam o dopravnej nehode a nezabudnite na podpisy oboch účastníkov.
  • V prípade svedkov nehody získajte ich kontaktné údaje.
  • Vyhotovte si fotodokumentáciu miesta nehody a poškodenia.
  • Pri neznámom vinníkovi zavolajte políciu.

Vyberáme z Poistovne.sk

woman-checking-phone

Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka

Po online sprievodcovi škodou v havarijnom a povinnom zmluvnom poistení, môžu odteraz klienti Allianzu sledovať online aj riešenie škody na majetku. Menšie škody na majetku vyrieši Allianz kompletne online. Aj nahlásenie škody je odteraz v Allianzi jednoduchšie.
17.06.2021
Čítať viac o Klienti Allianzu môžu riešenie svojej škody sledovať ako doručenie balíka
hand-on-steering-wheel

Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Čo robí poisťovňa v prípade, ak klient nezaplatí poistné a stane sa mu škodová udalosť? Vyplatí mu poisťovňa celé poistné plnenie, alebo si uplatní postih? Musí klient poistné doplatiť skôr, ako mu poisťovňa vyplatí náhradu škody?
15.06.2021 | Katarína Macková
Čítať viac o Preplatí mi poisťovňa škodu, ak meškám s úhradou poistného?

Vyberáme z banky.sk