Škody po búrke, povodni a záplavách treba nahlásiť poisťovni čím skôr.

Už niekoľko dní trápi Slovákov výdatný dážď. Rozvodnené rieky zaplavujú pivnice a ničia všetko čo im príde do cesty. Ak máte poistenú nehnuteľnosť a domácnosť, poradíme vám, ako postupovať pri uplatňovaní náhrady škody v poisťovni.

32649_obr
Poisťovne evidujú tisíce škôd na majetku a výška škôd sa pohybuje v miliónoch euro. Generali odhaduje škody vo výške 568 000 euro, Allianz viac ako milión euro, Uniqa 300 000 euro. Tieto čísla však nie sú konečné.

Už teraz poisťovňa Generali eviduje 115 poistných udalostí a škody vo výške takmer 200 000 eur, ktoré vznikli pri posledných dažďoch.

Čo sa týka škôd, ide najmä o zaplavené pivnice, garáže, či zatečené steny. Výnimkou nie sú ani škody na motorových vozidlách. Počet poistných udalostí bude zrejme ešte narastať. Náhradu škody na majetku, ktoré spôsobia búrky a silné dažde, poisťovne vyplácajú svojim klientom z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Konkrétne kryje tieto škody poistenie živelných rizík (víchrica, krupobitie, povodne a záplavy).

Prinášame vám užitočné rady, ak váš majetok zasiahol prírodný živel:

1. Čo mám ako prvé urobiť, keď mi vytopí dom, garáž, pivnicu, záhradu?

Je dobré sledovať predpoveď počasia – keď hlásia silné búrky, premiestnite veci z garáže a pivnice na vyššie miesto, odložte voľne stojace veci v záhrade a preparkujte auto. Ak už samotná škodová udalosť nastane, odporúčame vyhotoviť z nej fotodokumentáciu. Ak je to možné, poškodené veci nevyhadzujte. Samozrejme, pokiaľ sa jedná o veci, ktoré podliehajú skaze (napríklad vám voda zničí mrazák plný mäsa) a z hygienických dôvodov nie je možné uskladniť ich, nafoťte ich a vyhoďte, aby ste predišli šíreniu nákazy.

2. Do kedy mám nahlásiť škodu

Ak klient zistí, že na jeho majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu nahlásiť poisťovni čím skôr. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte.

Optimálne je zhotoviť fotografie z poškodenia, prípadne fotografie zo samotného odstraňovania následkov a nahlásiť udalosť hneď, ako to situácia umožní.

Škodu je spravidla možné poisťovni nahlásiť cez online formulár , ktorý je zverejnený na webovej stránke poisťovne, alebo telefonicky.

3. Ako dlho bude trvať likvidácia?

Dĺžka likvidácie je závislá od spôsobu odstraňovania škôd – teda či to klient urobí svojpomocne alebo si na to zavolá firmu. No a potom ešte od toho, ako rýchlo pošle doklady o odstránení škôd do poisťovne.

4. Musím čakať na človeka z poisťovne alebo stačí poslať fotky?

Podľa rozsahu škody a kvality zaslanej fotodokumentácie sa likvidátor rozhodne, či je nutné vykonať obhliadku aj osobne alebo to stačí urobiť cez mobilný telefón. Klient si v takomto prípade len dohodne presný čas, kedy sa telefonicky spojí s likvidátorom, ktorý cez kameru mobilného telefónu vidí naživo miesto škody a vie ju rovno zdokumentovať. Týmto sa značne zrýchli celý proces likvidácie škody a klient po niekoľkominútovom telefonáte bude mať peniaze za škodu na účte v omnoho kratšom čase.

5. Čo ak mi veľká voda poškodila auto?

Takéto poškodenia sú predmetom náhrady škody, ak má klient dojednané havarijné poistenie alebo pripoistenie k PZP. V prípade, že je vozidlo nepojazdné, odporúčame kontaktovať asistenčnú službu a dohodnúť si odtiahnutie vozidla do servisu, ktorý vykoná jeho diagnostiku.

A ešte jedna rada na záver:

V predpovedi počasia hlásili povodne - ako rýchlo si môžem poistiť svoj dom, aby mi bola preplatená prípadná škoda?

Ak klient podpíše zmluvu dnes, účinnosť nadobúda najskôr zajtra. Riziko povodeň a záplava však NIE JE možné poistiť v prípadoch, ak už je v danej oblasti vyhlásený 3. stupeň povodňovej aktivity alebo 2. stupeň povodňovej aktivity so stúpajúcou hladinou vodného toku (viď. SHMÚ). Rovnako to NIE JE možné ani v prípade, že za posledných 10 rokov vznikla na poisťovanom dome alebo byte škoda v dôsledku záplavy či povodne.

Vyberáme z Poistovne.sk

31403_obr

Párty sa skončila, je tu uťahovanie opaskov, ukázala štúdia Allianz

Svet zažil tzv. annus horribilis - globálne finančné aktíva poklesli o 2,7 %, čo je najväčší pokles od svetovej finančnej krízy. Z finančného majetku nám výrazne ukrajuje inflácia, potrebujeme sa naučiť inteligentne sporiť. Slovenskí sporitelia sa bankám otočili chrbtom – vyberali úspory a investovali na kapitálových trhoch, kde nakúpili rekordné množstvo cenných papierov za 1,5 miliardy eur.
28.09.2023
Čítať viac o Párty sa skončila, je tu uťahovanie opaskov, ukázala štúdia Allianz
Businessman podpisuje zmluvu-001

Poisťovňa pri životnom poistení neposudzuje, či ujma na zdraví vznikla následkom trestného činu

Dopravné nehody, zneužívanie, rôzne zločiny, či úmrtie blízkej osoby. Väčšina z nás si zažije počas svojho života určitý druh traumy. Hoci po takomto šoku nie každý na to myslí, ale obeť násilného trestného činu má nárok na odškodné. Či už po podaní žiadosti na ministerstve spravodlivosti, alebo ak má uzatvorené životné poistenie, tak prostredníctvom poistenia.
26.09.2023
Čítať viac o Poisťovňa pri životnom poistení neposudzuje, či ujma na zdraví vznikla následkom trestného činu
redakcia-nehoda

Allianz hlási nárast odhalených podvodov, v niektorých oblastiach padli celoročné rekordy

Za prvých 8 mesiacov tohto roka odhalil Allianz podvody za viac ako 10 miliónov eur. Najviac stúpli podvody v PZP a v poistení privátneho majetku. Jeden klient si chcel z novej poistky uplatniť starší úraz ramena, iný chcel novou poistkou zaplatiť 4 roky zničenú strechu.
20.09.2023
Čítať viac o Allianz hlási nárast odhalených podvodov, v niektorých oblastiach padli celoročné rekordy

Vyberáme z banky.sk