Ako postupovať pri zrážke na svahu

Zrážky na svahu bývajú bolestivé a stresujúce. O to viac, ak lyžujete v zahraničí a nerozumiete domácim. Pripravili sme pre vás návod, čo treba a čo netreba v takej situácii robiť.


Každý rok sa na svahoch cudzím pričinením zraní veľké množstvo lyžiarov. Ak sa chystáte lyžovať na Slovensku alebo v zahraničí, nezabudnite sa poistiť. Vymáhanie škôd za ublíženie na zdraví nie je ničím výnimočným. Ak ste narazili do iného lyžiara, vina padá na vás a nie vždy vyviaznete z nehody len s ospravedlnením. Najmä v zahraničí si ľudia vedia vymáhať svoje bolestné aj na súdoch. V takom prípade vám pomôže poistenie zodpovednosti za škodu, ktoré si môžete priplatiť v rámci cestovného poistenia. Toto poistenie vás vie ochrániť pre tisícovými účtami za poškodenú lyžiarsku výstroj, bolestné či za právnika. V zahraničí totiž ľudia nemajú problém domáhať sa odškodného aj súdnou cestou. Náhrada škody vás môže vyjsť aj na tisíce eur. Napríklad len transport vrtuľníkom sa pohybuje v desaťtisícových sumách. Poistenie zodpovednosti môže byť súčasťou cestovného poistenia, alebo sa dá uzatvoriť spoločne s poistením majetku.

Aké telefónne čísla sa vám zídu?


Uložte si telefónne číslo na asistenčnú službu vašej poisťovne. Užitočné sú aj čísla na záchranné zložky. „Aj v Rakúsku či Taliansku funguje zjednotené tiesňové telefónne číslo 112. Dôležité sú aj kontakty na horské záchranné služby. V Rakúsku je to číslo 140 a v Taliansku 118,“ vysvetľuje Dalibor Mihalkin, PR manažér KOMUNÁLNEJ poisťovne.

Ako postupovať pri zrážke na svahu

  • v prvom rade je potrebné poskytnúť prvú pomoc, následne vyhľadať alebo privolať lekársku pomoc
  • kontaktujte asistenčnú službu vašej poisťovne, ktorá vám dá základné rady
  • neuznávajte svoju zodpovednosť za škodu bez súhlasu poisťovne
  • náhradu škody neuhrádzajte, ani sa k tomu nezaväzujte
  • zabezpečte si mená a kontaktné adresy svedkov
  • nepodpisujte žiadny dokument, ktorého obsahu dobre nerozumiete
  • pri spornom zavinení vznik škody nahláste polícii a o nahlásení si vyžiadajte potvrdenie
  • okolnosti vzniku škody sa snažte zdokumentovať napríklad fotografovaním
  • oznámte poistnú udalosť priamo poisťovni, najneskôr do 30 dní po návrate na Slovensko
  • poskytnite poisťovni všetky požadované písomnosti (najmä listy, žaloby, predvolania, rozhodnutia, uznesenia, zápis o škode s poškodeným) 

Vyberáme z poistovne.sk

Union-zdravomer

Zdravotná poisťovňa Union rozšírila ponuku telemedicínskych služieb o Zdravomer

Zdravomer dokáže monitorovať stav niektorých vitálnych parametrov. Pozrite si, ako táto apka funguje a aké telemedicínske služby poskytujú ostatné zdravotné poisťovne.
04.12.2024 | redakcia
Čítať viac o Zdravotná poisťovňa Union rozšírila ponuku telemedicínskych služieb o Zdravomer
womens-athletic-leggings

Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.

V poslednej dobe nastal rozmach nositeľných zariadení (náramkov, prsteňov,...), ktoré slúžia na sledovanie vlastného zdravia a umožňujú monitorovať podobné veličiny ako v telemedicíne. Dokáže fitness aplikácia nahradiť telemedicínsku? Aké sú v nich rozdiely?
02.12.2024 | redakcia
Čítať viac o Telemedicína: Aký je rozdiel medzi telemonitoringom a používaním fitness aplikácie? Časť 3.
redakcia-nehoda

Pri reťazovej zrážke môže byť vinníkov viac

Ako sa určuje vinník pri reťazovej zrážke? Je vinníkom vždy posledný v rade? Pre zabezpečenie likvidácie poistnej udalosti bez krátenia či zamietnutia poistného plnenia je potrebné dodržať niekoľko pravidiel.
27.11.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Pri reťazovej zrážke môže byť vinníkov viac

Vyberáme z banky.sk