Na Valentína utrácajú Slováci z roka na rok viac

Podľa vyjadrení spoločnosti Mastercard Slováci zvýšili svoje výdavky súvisiace s romantikou od roku 2017 až o 46 %.


Záujem o sviatok sv. Valentína potvrdzujú rôzne prieskumy, ako aj rastúce počty a objemy platieb kartami. Podľa vyjadrení spoločnosti Mastercard Slováci zvýšili svoje výdavky súvisiace s romantikou od roku 2017 až o 46 %. Zároveň na valentínske výdavky stále častejšie používajú platobnú kartu, keď celkový počet kartových transakcií v Mastercarde v tomto období stúpol o 85 %. Čísla Slovenskej sporiteľne potvrdzujú, že niekoľkonásobne častejšie a viac platia klienti najmä v obchodoch s kvetmi, v parfumériách a v klenotníctvach.

V roku 2016 pripadol Valentín na nedeľu a klienti Poštovej banky vtedy minuli bezmála 390 tis. eur. Už o rok neskôr sa objem platieb v daný deň zvýšil takmer o 600 tis. eur a vlani 14. februára utratili viac ako 1,6 mil. eur. "Pred štyrmi rokmi minul klient Poštovej banky na valentínske darčeky, oslavy, zážitky či pobyty v priemere 31 eur, vlani to bolo už 36 eur," uvádza hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

Valentínskym rekordérom v roku 2019 sa stal klient Slovenskej sporiteľne, ktorý svojej polovičke kúpil šperk v hodnote až 1 500 eur. Na Valentína sa celkovo objem a počet platieb kartou v klenotníctvach podľa vyjadrení sporiteľne zvýšil viac ako dvojnásobne. V parfumériách platby kartou v tento deň vzrástli približne o tretinu. Najväčší nárast bezhotovostných platieb však pravidelne zaznamenávajú v kvetinárstvach, kde sa počas Valentína nakupuje podľa vyjadrení Slovenskej sporiteľne až sedemkrát častejšie v porovnaní s bežným dňom.

V posledných rokoch sa dostávajú do popredia aj zážitky a kvalitne strávený spoločný čas. "Očakávame, že tento trend bude v ďalších rokoch aj naďalej posilňovať," skonštatoval generálny riaditeľ Mastercard Slovensko a Česká republika Michal Čarný. Medzi populárne valentínske investície patrili v minulom roku podľa neho výdavky Slovákov na hotelové služby. Počet transakcií v hoteloch sa vlani vo valentínskom období v porovnaní s rokom 2017 zvýšil podľa Čarného o 39 %. V celosvetovom meradle v Mastercarde dosiahli celkové výdavky za letenky a pobyty až 2,2 miliardy dolárov.

Trend rastu tržieb pociťujú aj obchodníci či supermarkety, ktoré evidujú zvýšený dopyt po špecifickom tovare v oblasti potravín. "Z roka na rok je v tomto období žiadanejšie prosecco a jahody v kombinácii so sladkým dezertom," uviedla hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová. Zároveň doplnila, že obľúbené sú samozrejme aj kvety. Sviatok zamilovaných pociťujú aj e-shopy. Ako skonštatoval internetový porovnávač Heureka, mnohí predajcovia podporujú lákavosť pohodlného a diskrétneho online nakupovania valentínskymi zľavami a špeciálnymi balíčkami.

Reprezentatívny prieskum spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia ukázal, že valentínsky sviatok aspoň občas oslavujú približne dve tretiny Slovákov. Viac ako tretina opýtaných však považuje sviatok zamilovaných za komerciu a tlak obchodníkov a 18 % respondentov ho vníma ako cudzí sviatok, ktorý ku slovenskej kultúre nepatrí. S týmto tvrdením sa stotožňujú skôr muži a zároveň 16 % ho považuje za cudzí sviatok, ktorý však slovenskú kultúru obohacuje, s čím sa naopak viac stotožnili ženy.
 

Vyberáme z poistovne.sk

IMG_2905-R

Zdravotná poisťovňa Dôvera dosiahla vlani zisk takmer 20 mil. eur

Zdravotná poisťovňa Dôvera uzavrela minulý rok so ziskom 19,95 mil. eur. Poisťovňa z tejto sumy presunie 3,99 mil. eur do rezervného fondu, zvyšok poputuje do nerozdeleného zisku minulých rokov.
28.03.2024
Čítať viac o Zdravotná poisťovňa Dôvera dosiahla vlani zisk takmer 20 mil. eur
UNIZA_SF_1080x1080

Kam na výšku? Najžiadanejší vysokoškolský odbor na trhu práce môžeš študovať aj na Slovensku!

Až 3x vyšší dopyt po absolventoch a 100%-ná zamestnanosť. Strojnícka fakulta UNIZA je miestom, kde sa formuje nasledujúca generácia moderných inžinierov, ktorí menia svet. Ak hľadáš životnú istotu, prelomové študijné odbory a technologických lídrov na slovenskom trhu - je to tvoja jasná voľba.
28.03.2024
Čítať viac o Kam na výšku? Najžiadanejší vysokoškolský odbor na trhu práce môžeš študovať aj na Slovensku!

Cez Veľkú noc sa stali kuriózne poistné udalosti

Aj keď tretina Slovákov Veľkú noc neoslavuje, počas Veľkej noci sa poisťovne stretávajú s nezvyčajnými poistnými udalosťami. Prinášame vám výber tých najlepších.
28.03.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Cez Veľkú noc sa stali kuriózne poistné udalosti

Vyberáme z banky.sk