Odporúčané a povinné revízie v rodinnom dome. Viete, čo ste povinný kontrolovať?

Doteraz ste bývali v byte, kde sa o všetky potrebné revízie staral správca a teraz ste sa presťahovali do rodinného domu. Všetky potrebné revízie sú odteraz na vašich pleciach. Prečítajte si, na čo netreba zabudnúť.


Ak by ste ich povinné kontroly zanedbali, v prípade požiaru by bol z toho poriadny problém. Poisťovňa bude od vás revíznu správu samozrejme žiadať, aby sa uistila, že ste si svoje povinnosti splnili.

Potvrdenia si odkladajte


Ak bývate v byte, zvykne sa o všetky tieto veci starať správca; samozrejme ak máte napríklad vlastný kotol na teplú vodu a kúrenie, potrebujete na revíziu pamätať. Poistený je povinný dodržiavať všeobecne záväzné predpisy a technické normy upravujúce požiadavky požiarnej bezpečnosti; to znamená, že všetky vykurovacie telesá musia byť udržiavané a pravidelne kontrolované poverenou osobou. „O kontrole musí mať poistený aj hodnoverný doklad. Ak totiž vznikne požiar, pre uplatnenie poistného plnenia je dôležité určiť príčinu a okolnosti vzniku požiaru,“ vysvetľuje Helena Kanderková, špecialistka externej komunikácie z Odboru firemnej komunikácie Allianz - Slovenskej poisťovne, a.s.

Ak majiteľ rodinného domu nechce nič zanedbať, mal by pamätať na revíziu komína (1x ročne), kotla (1x ročne), bleskozvodu (1x za 4 roky) a elektroinštalácie (1x za 5 rokov).

Čestné vyhlásenie vám nepostačí


V prípade novostavby s komínom je pri kolaudácii nutné mať revíznu správu komína a dymovodu od kominára, pričom je potrebná aj pre poisťovňu. „Novela zákona o ochrane pred požiarmi ukladá majiteľom domu s komínom povinnosť uskutočniť revíziu komínov aj dymovodov s napojeným vykurovacím telesom minimálne raz ročne, pričom čestné vyhlásenie o tom, že ste si komín vyčistili sami, nie je postačujúce. Poisťovňa vyžaduje potvrdenie o revíznej kontrole od kominára,“ hovorí Katarína Kukurová, špecialistka externej a internej komunikácie Generali Poisťovne, a. s. Údržbu kotlov, komínov a ďalších zariadení je však nevyhnutné zveriť odborníkom, keďže ide o činnosti vyžadujúce si odbornú spôsobilosť, prípadne osobitné oprávnenie.

Poisťovňa štandardne skúma príčinu a rozsah škody. „Pri všetkých poistných udalostiach sú dôležité okolnosti ich vzniku, hlavne či ich príčina nespočíva v zanedbanom alebo nevhodnom technickom stave daného zariadenia, od ktorého vznikla škoda,“ tvrdí Kukurová.
Poisťovňa žiada správu o požiari aj od Hasičského a záchranného zboru. „Ak komín alebo vykurovacie teleso neboli pravidelne udržiavané a vznikol požiar, poisťovňa skúma, či priamou príčinou vzniknutého požiaru bol práve zlý stav komína alebo vykurovacieho telesa a v takom prípade môžeme poistné plnenie znížiť alebo zamietnuť,“ dodáva Kanderková.

Vyberáme z poistovne.sk

long-tree-trunks-stab-the-sky

Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo 2 hektárový les. Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to 100 %. Efektívnym nástrojom online komunikácie je portál Môj Allianz.
25.11.2021
Čítať viac o Klienti Allianz digitálnou komunikáciou ušetrili už vyše 1000 stromov

Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?

Rozhryzené káble a hadičky vedia úplne znefunkčniť vozidlo. Pozreli sme sa, či opravu auta vám preplatí poisťovňa, alebo si ju budete musieť uhradiť z vlastného vrecka.
25.11.2021 | redakcia
Čítať viac o Preplatí vám poisťovňa škodu na aute spôsobenú hlodavcom alebo mačkou?
Doktor a peniaze-005

Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

V porovnaní s minulým rokom ide o viac než 500-percentný nárast neakceptovaných prihlášok, ktoré zahŕňajú duplicitné aj späť-vzaté prihlášky.
22.11.2021
Čítať viac o Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka 152-tisíc ľudí

Vyberáme z banky.sk