Európske spoločnosti zaostávajú v digitálnych platobných metódach
Iba 28 % európskych spoločností ponúka svojim zákazníkom digitálne spôsoby platby.
V Európe zohrávajú digitálne platobné metódy naďalej malú úlohu a iba 28 % spoločností ponúka svojim zákazníkom digitálne platobné možnosti. Je to len nepatrný pokles oproti predchádzajúcemu roku, kedy to bolo 29 %. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti EOS, ktorý oslovil 3 400 spoločností v 17 európskych krajinách.
Zatiaľ čo v západnej Európe ponúka svojim zákazníkom možnosť digitálneho platenia necelá tretina, vo východnej Európe tak robí asi štvrtina spoločností. Iba 23 % európskych spoločností ponúka online prevody prostredníctvom poskytovateľov tretích strán, zatiaľ čo dostupnosť mobilných platieb stúpla na 7 %.
Kryptomeny sú podľa prieskumu spoločnosti EOS aj naďalej špecifickým segmentom. Len zriedka sa prijímajú ako platobné prostriedky. V Európe je stále najpopulárnejšou platobnou metódou tradičný bankový prevod, ktorý ponúka 81 % spoločností. Nasleduje platba na účet (69 %) a platba vopred (50 %).
Ako povedal generálny riaditeľ skupiny EOS Klaus Engberding, z dlhodobého hľadiska sa v digitalizovanom prostredí nebude stačiť spoliehať iba na tradičné spôsoby platby. "Spoločnosti by sa mali systematicky prispôsobovať potrebám zákazníkov a zvyšovať počet možných platobných možností, ak nechcú, aby im ušiel vlak," skonštatoval Engberding.