Každý piaty Slovák ma osobnú alebo sprostredkovanú skúsenosť s poistným podvodom



06.08.2019 (10:20)

Zabuchnuté dvere, vytopení susedia či auto v servise po nepríjemnej nehode. Na prvý pohľad nepriaznivé situácie, no pre podvodníkov sú to príležitosti, v ktorých vidia potenciál na nezákonné obohatenie sa formou poistného podvodu.

Ako totiž vyplýva z prieskumu verejnej mienky, ktorý realizovala agentúra Focus pre poisťovňu Groupama, aspoň jednu osobnú skúsenosť s návrhom na navýšenie ceny na faktúre alebo doklade pre poisťovňu deklaruje takmer pätina respondentov (17%). Konkrétne jednu skúsenosť s takýmto návrhom na navýšenie ceny uviedlo 11% opýtaných, viacnásobnú 6%.

Tieto údaje vyplývajú z otázky, ktorú anketári kládli respondentom formou modelovej situácie. „Klient poisťovne si zabuchol vchodové dvere, pričom si ale kľúče nechal vo vnútri. Keďže bol poistený, asistenčná služba poisťovne mu zaobstarala zámočníka, ktorý zabuchnuté dvere na náklady poisťovne otvoril. Zámočník po otvorení dverí povedal, že to bude stáť 50 eur, ale že ak klient chce, tak mu môže faktúru vystaviť aj na 70 eur a 20 eur ostane klientovi. Alebo iný prípad - klientovi v autoservise servisný technik ponúkol navýšenie sumy opravy na faktúre pre poisťovňu s tým, že rozdiel zostane klientovi. Stretli ste sa Vy osobne niekedy s takouto situáciou, že Vám niekto ponúkol navýšenie ceny na faktúre alebo doklade pre poisťovňu?

Osobne i sprostredkovane cez priateľov, známych a kolegov

Aj keď sa tieto čísla môžu zdať na prvý pohľad ako relatívne nízke, poisťovňa to vo veľkej miere vníma práve naopak. „Ak sa pozrieme na výsledky prieskumu, zistíme, že až pätina opýtaných má skúsenosť so situáciou, kedy im bola ponúknutá možnosť dopustiť sa poistného podvodu. 6% opýtaných s tým má viacnásobnú skúsenosť. Z nášho hľadiska je toto číslo neadekvátne vysoké,“ vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Groupama, Martina Cvachová.

Z dát, ktoré sme počas reprezentatívneho prieskumu získali, vyplýva, že vyššiu mieru osobnej alebo sprostredkovanej skúsenosti s poistným podvodom o čosi častejšie deklarovali respondenti v produktívnom veku a respondenti pracujúci v odborných zamestnaneckých pozíciách,“ vysvetľuje šéf agentúry Focus, Martin Slosiarik.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, osobnú skúsenosť s poistným podvodom, či už v tejto forme alebo inej, deklaruje 7% opýtaných. 17% respondentov potvrdilo skúsenosť s poistným podvodom zo strany známych, kolegov či priateľov. Ak vezmeme do úvahy, že takmer každý piaty človek mal osobnú alebo sprostredkovanú skúsenosť s poistným podvodom, v podstate máme každý z nás vo svojom okolí niekoho, kto mal vedomosť o trestnom čine, ktorým nepochybne poistný podvod je,“ konštatuje ďalej M. Cvachová.
 

Groupama je na slovenskom poistnom trhu prítomná od 1. januára 2009. V súčasnosti pôsobí ako pobočka maďarskej poisťovne Groupama Biztosító Zrt. Na Slovensku sú produkty Groupama dostupné vo vlastných klientskych centrách, pobočkách OTP Banky Slovensko, a. s. a v maklérskej sieti, resp. u partnerov poisťovateľa. Ďalšie informácie: www.groupama.sk.

(PR servis)


Zdroj: Groupama poisťovňa, Foto: Ivan Sedlák


Sponzorované odkazy