Asistenčné služby 3. časť (cestovné poistenie)
Viete, že asistenčné služby môžete využiť aj v iných prípadoch ako je škodová udalosť? Pozreli sme sa na situácie, kedy vám vedia pomôcť.

Asistenčné služby poskytujú poisťovne k rôznym typom poistenia, napríklad k cestovnému poisteniu, poisteniu auta, ale aj k poisteniu nehnuteľnosti.
Asistenčné služby k cestovnému poisteniu
Asistenčné služby sú bežnou súčasťou cestovného poistenia. Môžete ich využiť ešte pred vycestovaním, poradia vám v oblasti hygieny, bezpečnosti, cestovania v danej krajine, dajú vám aj informácie ohľadom očkovania a kontaktné údaje na konzulát. Klientom sú k dispozícii nepretržite 24 hodín.
Asistenčné služby vám pomôžu najmä pri:
- zabezpečení zdravotníckeho zariadenia vzhľadom na zdravotný stav
- úhrade nákladov alebo poskytnutie platobných záruk zdravotníckym zariadeniam
- sprostredkovaní informácií týkajúcich sa spôsobu liečby v materinskom jazyku
- zabezpečení liekov, ak nie sú dostupné
- komunikáciu s blízkymi osobami
- prevoz späť do vlasti
- právnu pomoc
- pomoc v prípade straty / odcudzenia dokladov
- oneskorené dodanie batožiny leteckým dopravcom - náhrada za nákup nevyhnutných odevov a toaletných potrieb
- technickú asistenciu – asistenčná pomoc v prípade značnej škody na majetku v mieste bydliska počas vašej cesty
- asistenciu pri predčasnom návrate

- Cestovné poistenie a pripoistenia,ktoré sa vám určite oplatia
- Dovolenka na bicykli. Ako si poistiť bicykel?
- Ako postupovať pri krádeži v zahraničí?
- Idete sa dať pred dovolenkou poistiť? Na toto rozhodne nezabúdajte
Ak máte záujem o nadštandardné asistenčné služby, informujete sa na nich pred uzavretím cestovného poistenia, pretože ponuka jednotlivých poistovní sa líši. Taktiež si pozrite aj limity poistného plnenia, sú uvedené v poistných podmienkach.

Ak sa na dovolenke zraníte, alebo sa vám stane iná nepríjemnosť=poistná udalosť, vždy kontaktujte asistenčné služby. Môžete sa tak vyhnúť následným neprijemnostiam pri riešení poistnej udalosti. Pokiaľ vám asistenčná služba odporučí zdravotnícke zariadenie, využite jeho služby (niektoré poisťovne majú čiernu listinu lekárov, s ktorými nechcú spolupracovať, lebo poskytujú neadekvátne služby).
Ak nestihnete kontaktovať asistenčnú službu pred ošetrením, poproste o pomoc na recepcii hotela alebo vyhľadajte priamo lekársku pomoc. Asistenčnú službu kontaktujte bezprostredne po ošetrení.