Zvažujete zmenu zdravotnej poisťovne?
Prečítajte si, akú novú službu pripravila pre svojich poistencov Dôvera.

O telemedicíne a jej dostupnosti sme už nedávno písali. Teraz s nonstop telemedicínskou linkou prichádza aj poisťovňa Dôvera. Počas leta bola linka v testovacej prevádzke, od 5.9.2016 ju má k dispozícii 150-tisíc poistencov. Pre všetkých poistencov bude dostupná na jar 2017.
DôveraLinka24 (inými slovami lekár na telefóne) nemá ambíciu liečiť, skôr ide o odborné poradenstvo, hlavne pri bežných zdravotných ťažkostiach ako:
- chrípka
- prechladnutie
- bolesti hlavy
- tráviace ťažkosti, hnačka
- alergické reakcie
V porovnaní s ostatnými telemedicínskymi službami, výhodou DôveraLinky24 je, že lekár má k dispozícii zdravotnú dokumentáciu pacienta. Lekár presne vie, aké lieky pacient užíva, akými diagnózami trpí a tieto informácie vie zohľadniť pri poradenstve.
Pre ktorých pacientov môže byť táto služba zaujímavá
Poisťovňa očakáva, že túto službu budú využívať najmä mladí a pracovne vyťažení ľudia, rodičia malých detí a starí ľudia. Počas testovacej prevádzky na linku volali najviac deti, ktoré majú chronicky chorých starých rodičov a žiadali pre nich rady ohľadom užívania liekov.
- Choroba vo vyššom veku vás môže zruinovať
- Poplatky v zdravotníctve. Za čo od vás môže lekár pýtať peniaze?
- Čo preplácajú poisťovne u zubára
- Školské úrazy sa stávajú častejšie ako v minulosti
- Chaos v poplatkoch za objednávanie
- pacienti sa už nebudú musieť spoliehať na dezinformácie z internetu, ktoré často vôbec nie sú odborné a môžu skôr uškodiť ako pomôcť
- odbremenia sa čakárne
- pri včasnom odchytení vážnych problémov (podozrenie na infarkt a pod.) a pri zavolaní okamžitej pomoci to prinesie aj finančné úspory. Predsa len, operácia a liečba akútneho stavu je drahšia ako podchytenie pacienta v rannom štádiu.