Väčšina poisťovní nedáva telefonicky informácie o poistení

Potenciálny klient sa nezaobíde bez následnej osobnej návštevy pobočky poisťovne.


Väčšina poisťovní na Slovensku neposkytuje klientom dostatočné informácie o produktoch na svojich infolinkách. Vyplýva to z mystery callingu, ktorý uskutočnila spoločnosť Market Vision Slovakia. “Hoci sa zdá byť telefonát pohodlnejším spôsobom získania informácií, potenciálny klient samotným telefonátom svoju požiadavku zväčša nevyrieši a nezíska dostatok informácií o možnosti poistenia. Nezaobíde sa bez následnej osobnej návštevy pobočky,“ uviedla Daniela Šišuláková, projektová manažérka agentúry Market Vision Slovakia.

Z celkových výsledkov prieskumu vyplýva, že najlepšie hodnotenou poisťovňou je NN Životná poisťovňa, ktorej priemerný súhrnný index hodnotenia je 94 %. Vysoký priemerný index hodnotenia, a to 71 %, dosiahli aj operátori poisťovne Allianz - Slovenská poisťovňa. Dostatočné informácie k požiadavkám poskytlo iba 33 % operátorov, vo zvyšných 67 % prípadov boli klienti odporučení na osobné stretnutie s poistným poradcom bez poskytnutia bližších informácií.

Na záver telefonátu je podľa Šišulákovej prirodzené požiadať o zaslanie komunikovaných informácií na e-mail. Napriek výhodám sa operátori infoliniek k žiadosti o e-mail stavali nejednoznačne. Častou odpoveďou operátorov vo vybraných prípadoch podľa Šišulákovej bolo, že informácie e-mailom jednoducho posielať nemôžu.

ZÍSKAJTE VSTUPNÝ BONUS AŽ 2 000 €!

Prieskum formou mystery callingu uskutočnila agentúra Market Vision Slovakia v júli tohto roka. Uskutočnila 33 telefonátov na infolinky jedenástich rôznych poisťovní. Boli to Allianz-Slovenská poisťovňa, AXA, ČSOB Poisťovňa, Generali, Komunálna poisťovňa, Kooperativa, MetLife, NN Životná poisťovňa, Union, Uniqa a Wüstenrot. Telefonujúci vystupovali pri telefonickom kontakte s poisťovňami pod tromi profilmi potenciálnych klientov poisťovní.


Vyberáme z poistovne.sk

burst-reading-in-hospital

eRecept už funguje 10 rokov. Poznáte všetky jeho výhody?

Potrebujete lieky? Nemusíte chodiť do ambulancie, stačí zavolať.
19.04.2024 | redakcia
Čítať viac o eRecept už funguje 10 rokov. Poznáte všetky jeho výhody?
freelancer-typing-on-keyboard

Aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom?

Pri niektorých finančných produktoch je možné určiť oprávnenú osobu. Pozrite si, prečo sa ju oplatí určiť a aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom.
17.04.2024 | redakcia
Čítať viac o Aký je rozdiel medzi oprávnenou osobou a dedičom?
dentist-doing-checkup

Návšteva zubára sa predraží, ku koncu apríla sa ruší zubný benefit

Návšteva zubára sa niektorým Slovákom predraží. Ministerstvo zdravotníctva SR totiž po konzultácii s rezortom financií navrhlo revíziu v benefitoch zdravotných poisťovní. Dotkne sa pritom práve poskytovania zubného benefitu zdravotnými poisťovňami.
15.04.2024
Čítať viac o Návšteva zubára sa predraží, ku koncu apríla sa ruší zubný benefit

Vyberáme z banky.sk