Zaplatili ste online za tovar a nedorazil? Takto budete postupovať

Táto situácia nám môže byť známa aj z práve uplynulého vianočného obdobia; objednali ste si cez internet darček, zaplatili ste ho kartou a pod stromčekom nebolo nič, pretože neprišiel? Zaiste to nahnevá, avšak pri riešení tejto situácie si treba zachovať chladnú hlavu.

Je možné takéto riziko poistiť?

Dajú sa spory s e-shopom poistiť v rámci kybernetických rizík? Áno, dajú. „Toto poistenie je možné uzatvoriť v rámci poistenia domácnosti a platí pre všetkých členov domácnosti. Podľa našich prieskumov sa až 62 % prípadov spotrebiteľských sporov, ktoré riešia poisťovne, týka práve nákupov cez internet,“ vysvetľuje Beata Lipšicová, PR konzultantka, poisťovne Uniqa.
V prípade, že sa stanete obeťou podvodu alebo sa sporíte s e-shopom pre poškodený alebo nedodaný tovar, máte nárok na finančnú a právnu pomoc z poisťovne, pokiaľ máte poistené kybernetické riziká.“

Ak e-shop po zaplatení zanikol

Čo však robiť napríklad v prípade, že medzi zaplatením a dodaním tovaru zistíte, že e-shop zmizol? „Ak si kúpite niečo cez internet a e-shop medzičasom zanikne, pričom vám tovar nebol doručený, poisťovňa vám poskytne právnu pomoc a ak sa spor nepodarí vyriešiť do 3 mesiacov, poisťovňa uhradí vzniknutú škodu do limitu plnenia. To isté platí v prípade nedoručeného, poškodeného alebo nekompletne dodaného tovaru. Podmienkou je, že musí ísť o nový tovar,“ vysvetľuje ďalej Lipšicová.
 

Čo robiť v prípade zaplateného a nedodaného tovaru alebo služby?

V takomto prípade odporúča Zuzana Žiaranová, hovorkyňa Tatra banky, takýto postup: „Ak chce klient využiť asistenciu banky v prípade zaplateného a nedodaného tovaru/služby, je potrebné, aby navštívil najbližšiu pobočku banky a doniesol si nasledujúce dokumenty:
  • občiansky preukaz
  • doklad, aký tovar či služba boli zaplatené a neboli dodané
  • komunikáciu s obchodníkom (o zaplatený a nedodaný tovar/službu je potrebné najskôr žiadať štandardným reklamačným konaním u obchodníka, ak obchodník nereaguje, až následne je možné požiadať o pomoc banku)
Následný proces preverovania upravujú pravidlá kartových spoločností.“

Vzťahuje sa poistná ochrana na slovenské i zahraničné e-shopy rovnako?

Poistenie sa podľa Beaty Lipšicovej vzťahuje na všetky slovenské e-shopy, ale aj na zahraničné, pokiaľ bol tovar zaslaný z európskeho územia členského štátu EÚ, Švajčiarska a Nórska. „Práve zahraničné e-shopy bývajú najväčším problémom pri spotrebiteľských sporoch, pretože nepodliehajú kontrole Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). Kontrolná činnosť SOI sa totiž týka iba podnikateľských subjektov so sídlom na území SR. Ak však máte poistené kybernetické riziká, máte nárok na právnu pomoc a finančné odškodnenie aj v prípade zahraničných e-shopov v rámci EÚ, Švajčiarska a Nórska.“

Vyberáme z poistovne.sk

IMG_2905-R

Zdravotná poisťovňa Dôvera dosiahla vlani zisk takmer 20 mil. eur

Zdravotná poisťovňa Dôvera uzavrela minulý rok so ziskom 19,95 mil. eur. Poisťovňa z tejto sumy presunie 3,99 mil. eur do rezervného fondu, zvyšok poputuje do nerozdeleného zisku minulých rokov.
28.03.2024
Čítať viac o Zdravotná poisťovňa Dôvera dosiahla vlani zisk takmer 20 mil. eur
UNIZA_SF_1080x1080

Kam na výšku? Najžiadanejší vysokoškolský odbor na trhu práce môžeš študovať aj na Slovensku!

Až 3x vyšší dopyt po absolventoch a 100%-ná zamestnanosť. Strojnícka fakulta UNIZA je miestom, kde sa formuje nasledujúca generácia moderných inžinierov, ktorí menia svet. Ak hľadáš životnú istotu, prelomové študijné odbory a technologických lídrov na slovenskom trhu - je to tvoja jasná voľba.
28.03.2024
Čítať viac o Kam na výšku? Najžiadanejší vysokoškolský odbor na trhu práce môžeš študovať aj na Slovensku!

Cez Veľkú noc sa stali kuriózne poistné udalosti

Aj keď tretina Slovákov Veľkú noc neoslavuje, počas Veľkej noci sa poisťovne stretávajú s nezvyčajnými poistnými udalosťami. Prinášame vám výber tých najlepších.
28.03.2024 | redakčne upravené
Čítať viac o Cez Veľkú noc sa stali kuriózne poistné udalosti

Vyberáme z banky.sk